ייפוי כוח מתמשך מה זה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

אודות ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך בעל משמעויות גורליות לגבי עתידו של אדם. מדובר למעשה בהעברת הזכות והחובה לדאוג לעתידו הבריאותי והממוני לידי אדם אחר או כמה אנשים אחרים, במידה ויגיע למצב בו לא יוכל עוד להחליט, לדאוג ולטפל בענייניו בכוחות עצמו. בשורות הבאות נסביר מהו ייפוי כוח מתמשך, מי יכול לערוך אותו וכמה עולה השירות.

עם ההתקרבות לגילאים המבוגרים ביותר עולה ביתר שאת השאלה מה זה ייפוי כוח מתמשך. התשובה היא שמדובר במסמך משפטי המגדיר מיהם מיופיי הכוח ומה מותר להם לעשות בענייני ממון ובריאות הקשורים אל המייפה, אם יתקיימו תנאים מסוימים המכניסים את ייפוי הכוח לתוקף. בין היתר, ניתן להגדיר כי תחת תנאים מסוימים ניתן למכור את דירת המייפה, להעתיק את מקום מגוריו, לסגור את עסקיו, לספק לו טיפולים רפואיים וכיוצא בזאת. כמו כן, ניתן לקבוע מי יחליט לגבי פעולות בחסכונות הפנסיוניים והבנקאיים, מי יטפל בסוגיות הרפואיות, מתי והאם יועבר המייפה לבית אבות סיעודי, וכן הלאה.

עריכת ייפוי הכוח עם עורך דין

ניתן להבין אם כן שייפוי כוח מתמשך הוא מסמך בעל רגישות אנושית ומורכבות משפטית גדולה במיוחד. לכן, לא ניתן לערכו עם כל עורך דין אלא רק עם עו"ד שעבר הכשרה מיוחדת והוא מוסמך ורשום אצל האפוטרופוס הכללי. התהליך עם עורך הדין כולל בנייה מדוקדקת של המסמך תוך שיג ושיח מלא עם הלקוח, וידוא כי הוא מבין את משמעותו, את המטרות, התוצאות וכן הלאה. לאחר שההסכם ערוך וחתום יש להפקידו אצל האפוטרופוס הכללי, וככל ולא מתעוררת בו בעיה הרי שיאושר וייכנס לתוקף רק עם התקיימות התנאים בעתיד.

וכמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

כל עורך דין גובה עבור ייפוי כוח מתמשך מחיר שונה, בהתאם לשיקולים הכלכליים, למוניטין וכיוצא בזאת. באופן כללי, מאחר שמדובר במסמך מורכב המצריך שעות עבודה רבות, הוא אינו זול. שכ"ט ייפוי כוח מתמשך עשוי לנוע בין כ- 3,000 ל- 8,000 ₪ וזאת בהתאם למורכבותו ובאם מדובר במסמך לאדם אחד או בשני מסמכים לשני בני הזוג.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ייעוץ מקצועי, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בטלפון 03-5704434.

ייעוץ משפטי בנושא ייפוי כוח מתמשך
תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות