צו למדור ספציפי

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

צו למדור ספציפי מקנה לאישה או לבעל את הזכות להותיר ולהתגורר בבית המגורים של הצדדים וזאת על מנת שלא לסכל את הסיכוי לשלום בית. במסגרת תביעה לשלום בית המוגשת על ידי אחד מבני הזוג בבית הדין הרבני רשאי התובע להגיש בקשת צו למדור ספציפי באמצעותו מקבל את הגושפנקא מטעם בית הדין להותיר ולהתגורר בדירת המגורים של הצדדים על מנת למנוע כל אפשרות לסיכול של שלום הבית.

חשיבות רבה טמונה בהיוועצות מוקדמת עם עורך דין גירושין, שכן לעיתים עשוי הצו למדור ספציפי לשמש אך כאמצעי טקטי במסגרת הליכי הגירושין התלויים ועומדים בעניינם של הצדדים. כך למשל, כאשר אחד מבני-הזוג הגיש תביעה לפירוק שיתוף בדירת המגורים של הצדדים, רשאי הצד השני להגיש תביעה לשלום בית ובמסגרתה לעתור לצו למדור ספציפי. באמצעות נקיטת צעד זה, באפשרותו של העותר למדור ספציפי לזכות בסיכוי לשלום בית ותוך כדי כך לסכל את פירוק השיתוף בדירת המגורים ובוודאי לעכבה, וזאת לחוסר שביעות רצונו של בן-הזוג שעתר לפירוק השיתוף בדירת המגורים ומכירתה.

צו למדור ספציפי אינו מוגבל בזמן ועומד בתוקף כל עוד אין החלטה אחרת המורה על ביטולו. בית הדין הרבני יותיר את הצו על כנו כל עוד קיים סיכוי לשלום בית ובאין עילת גירושין בידי הבעל או האישה. אף כאשר ניתן פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה המורה על פירוק שיתוף בדירת המגורים כוחו של צו זה יפה ויש בו כדי לעכב את ביצוע פסק הדין האמור לעיל.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
תחומי שירות

נגישות