אישה המפסידה את מזונותיה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

ישנן נסיבות בהן הבעל לא יחויב במזונות האישה למרות שבני הזוג עדיין נשואים זה לזו. כאשר אישה עובדת באופן שמשכורתה מספיקה לה לכיסוי כל צרכיה – לא תהא האישה זכאית למזונות מבעלה בהתאם לכלל לפיו, מעשי ידיה משמשים לה למזונותיה. חשוב לציין, כי לא ניתן לחייב אישה לצאת ולעבוד אולם כל אימת שיתרשם בית המשפט, כי אישה חדלה מעבודתה ערב ההליכים המשפטיים או במהלכם, יעיד הדבר על חוסר תום לב האישה וישליך על מזונותיה.

מעבר לכך, קיימים מקרים בהם בגין התנהגות האישה היא תאבד את זכותה למזונותיה. כך למשל ביחס לאישה שבגדה בבעלה וקיימה יחסים עם גבר אחר. בתוך כך, אין הבעל נדרש להוכיח בגידה ממש ודי בכך שיצביע על התנהגות בלתי הולמת מצד האישה הנשואה, המכונה בשפה ההלכתית "מעשה כיעור", כדי להביא לשלילת זכות האישה למזונותיה.

זאת ועוד, כאשר אישה לא מקיימת את חובותיה כלפי הבעל, הנגזרות מהנישואין, כמו למשל סירוב לקיים יחסי אישות, עשוי בית הדין הרבני להכיר בה כאישה מורדת על פי ההלכה ולשלול ממנה את הזכות למזונות.

אף שאלת המגורים המשותפים של בני הזוג רלוונטית ויש בה כדי להשליך על הזכות למזונות אישה. כאשר הבעל בחר לעזוב את דירת המגורים של בני-הזוג הסיבה לעזיבתו אינה רלוונטית וחובתו בתשלום מזונות האישה תישאר שרירה וקיימת. אולם, שונים הם פני הדברים בתרחיש בו הייתה זו האישה שבחרה לעזוב את הבית. שכן, אישה שעזבה את דירת מגורי הצדדים מפסידה את זכותה למזונותיה, אלא אם הוכיחה טעם מבורר וסיבה בעטייה עזבה. משמעות הדבר שהאישה לא נדרשת להצביע על סיבה כבדת משקל, אלא על סיבה 'קלה כנוצה' לעזיבתה ולעיתים די בעצם קיומו של משבר בגינו עזבה האישה את הבית כדי להימנע משלילת מזונותיה.

משרדנו מתמחה בדיני גירושין ובדיני משפחה ומעניק שירותי משפטיים של עורך דין מזונות אישה העומד לרשותכם בכל עת. צרו עימנו קשר ובתום בירור הנסיבות בסיום פגישת ייעוץ עם עו"ד מזונות, נוכל להעניק לכם חוות דעת משפטית מקצועית ומקיפה ולהעניק ייצוג משפטי של עו"ד מזונות בליווי אישי וצמוד עד הכרעה בסוגית מזונות אישה.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
תחומי שירות

נגישות