בחירת הערכאה השיפוטית שתדון בעיניי הרכוש

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

תביעה בענייני רכוש מצויה בסמכותם המקבילה של בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים. נוכח מרוץ הסמכויות, הערכאה אשר תדון בתביעה תהא זו הראשונה שאל פתחה הוגשה התביעה והראשונה לקיים דיון לגופה. כך למשל, אם אחד מבני הזוג הקדים והגיש בבית הדין הרבני תביעת גירושין וכרך בה את ענייני הרכוש תהא הסמכות מסורה לבית הדין הרבני. לעומת זאת, אם הקדים אחד מבני-הזוג והגיש לבית המשפט לענייני משפחה תביעה רכושית , קונה לעצמו בית המשפט את הסמכות לדון.

לזהות הערכאה אשר תדון בסוגית הרכוש קיימת השפעה רבה על תוצאותיו של ההליך בהתחשב בנסיבותיו הייחודיות של כל מקרה. כך למשל, עשויים בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני לתת משקל שונה לעובדה, כי נכס מסוים שנרכש במהלך חייהם המשותפים של בני-הזוג נרשם בפועל רק על שם צד אחד. כמו כן, הערכאות השונות מעניקות משקל שונה לסיבה בגינה נישואיהם של הצדדים הגיעו אל קיצם. בעוד שבית הדין הרבני עשוי להעניק משקל של ממש לבגידה באופן שישפיע על חלוקת הרכוש המשותף, בית המשפט לענייני משפחה, לפחות בשלב זה, טרם צמצם את החלק ברכוש המשותף של בן/בת-הזוג בגין בגידה. על כן היוועצות מוקדמת בעורך דין הבקיא ברזי דיני הגירושין הינה הכרחית ויש לה חשיבות מכרעת לצורך הגשת תביעה בצורה מושכלת לערכאה המתאימה ביותר לפי נסיבות העניין.

בטרם תפעלו לצורך הגשת תביעת גירושין, תביעת מזונות, תביעת משמורת או תביעה בענייני רכוש, צרו קשר עם משרדנו העומד לרשותכם בכל עת לצורך תיאום פגישת ייעוץ עם עורך דין לענייני משפחה ועורך דין גירושים ובסופה תיתנן לכם חוות דעת משפטית מטעם עו"ד לענייני משפחה/עו"ד גירושין, שתיטיב עימכם בדבר החירת האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

רוצים לשאול שאלה, להעיר או להוסיף תגובה? נשמח להשיב לכם במהרה. צרו קשר וכתבו לנו באתר או כנסו וכתבו לנו בעמוד הפייסבוק ופנייתכם תיענה בהקדם.

חשוב: האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי פרטני ומעמיק ואינו מהווה תחליף לו. כל המסתמך על המידע המופיע באתר מבלי לקבל ייעוץ משפטי פרטני ומעמיק עושה זאת על אחריותו בלבד.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
תחומי שירות

נגישות