מדור ספציפי במסגרת תביעת האישה למזונות

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

בקשה לצו למדור ספציפי, המוגשת במסגרת תביעה לשלום בית בבית הדין הרבני, מקנה לבן הזוג שעתר לו את הזכות להותיר ולהתגורר בדירת המגורים של בני-הזוג, וזאת כדי לסכל את האפשרות לשלום בית. אלא שאין זה המקרה היחיד בו יכול להינתן צו למדור ספציפי.

צו למדור ספציפי יכול להינתן גם כאשר מדובר בתביעת האישה למזונותיה. המדור שהינו מגורי האישה הינו חלק אינטגראלי ממזונותיה. ככל והאישה תהא זכאית למזונותיה היא בוודאי תהא זכאית למדורה ועל כן תוכל לבקש במסגרת תביעתה צו למדור ספציפי.

קיימת בציבור דעה רווחת ומוטעית לפיה, האישה תמיד תהא מקופחת בין כותלי בית הדין הרבני, המשמש לבעלים כחוף מבטחים. אלא שבהיוועצות מוקדמת בעורך דין גירושין ושימוש מושכל בכלים המשפטיים העומדים לרשותה, עשויה האישה לצאת מבית הדין הרבני כאשר ידה תהא על העליונה.

לפיכך, יש להגיש את התביעה לאחר ניתוח כל הנתונים ובהתחשב בנסיבות ולאחר שהופעל שיקול דעת תוך הערכת מצבה המשפטי של האישה בכל אחת מהערכאות השיפוטיות. בתוך כך, בניגוד לדעה השגויה ובנסיבות המתאימות, יכולה אישה להגיש את תביעת מזונותיה לבית הדין הרבני ולאו דווקא לבית המשפט לענייני משפחה ובמסגרת תביעתה תוכל לעתור לסעד של צו למדור ספציפי, סעד הנמצא בסמכותו הבלעדית של בית הדין הרבני.

רוצים לשאול שאלה, להעיר או להוסיף תגובה? נשמח להשיב לכם במהרה. צרו קשר וכתבו לנו באתר או כנסו וכתבו לנו בעמוד הפייסבוק ופנייתכם תיענה בהקדם.

חשוב: האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי פרטני ומעמיק ואינו מהווה תחליף לו. כל המסתמך על המידע המופיע באתר מבלי לקבל ייעוץ משפטי פרטני ומעמיק עושה זאת על אחריותו בלבד.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
תחומי שירות

נגישות