עורך דין דיני משפחה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

מה זה בדיוק עו"ד דיני משפחה?

בחוק משנת 1995 נקבע, כי בתחומים מסוימים ידון רק בית המשפט לענייני משפחה

תחומים אלה יוחדו משאר התחומים הנדונים בבתי המשפט השונים, כגון בית משפט שלום או בית המשפט המחוזי, במטרה ליצור ערכאה משפטית אשר תתמחה בתחומי עיסוק אלה שהמכנה המשותף שלהם הוא השיוך לענייני משפחה, המעמד האישי והזהות האישית של כל אחת ואחד. לכן, אם מתעוררת סוגיה משפטית שבתחום המשפחה הנדונה בכותלי בית משפט לענייני משפחה מומלץ להיוועץ בעו"ד דיני משפחה. 

משרדנו מתמחה בענייני גירושין, משפחה, ירושה ומעניק שירותים משפטיים בכל הנוגע לענייניים הנדונים בבית המשפט לענייני משפחה.

מהם תחומי עיסוק דיני משפחה?

המעמד האישי והמשפחה

דיני משפחה חלים על כל ענייני המעמד האישי והמשפחה, ובכלל זה, גירושין, התרת נישואים, ידועים בציבור, פירוק שיתוף במקרקעין – בדירת מגורים, חלוקת רכוש,  אבהות, משמורת ילדים והסדרי ראייה, מזונות אישה ומזונות ילדים, הסכמים, הסכם ממון, הסכם גירושין, הסכם לחיים משותפים, וכיוצ"ב. 

סכסוך בין בני משפחה

כמו כן, דיני משפחה חוסים גם על כל סכסוך בקרב בני משפחה.

כחלק מתפקידו, מטרתו של עורך הדין לדיני המשפחה היא להביא לסיומו של הסכסוך, ולשאוף עד כמה שניתן, שלא להביאו אל הערכאות המשפטיות. מטבעם של הדברים, כי תחת הערכאה המשפטית, צפויים הצדדים לתהליך ארוך, ממושך ומתי.

מעמד אישי

בנוסף, דיני משפחה חלים גם על ענייני המעמד האישי הכוללים בין היתר: תביעות לשינוי שם, תביעות לשינוי גיל, אפוטרופסות ועוד. 

ייפוי כוח מתמשך

תחת המעמד האישי צוינה האפוטרופסות, ועל כך נרחיב כי תפקידיו של עורך הדין לענייני משפחה חלים גם בנושא ייפוי כוח מתמשך, מינוי קרוב משפחה בחשבון בנק והיבטים נוספים ובהם בא כוח מקבל לידיו סמכויות לקבלת החלטות.

צוואות וירושות

ענייני צוואות וירושות הינן חלק מתוך דיני ירושה, אך גם נדונים בפני בית משפט לענייני משפחה.

מחירון עורכי דין משפחה

היכן מתבררים הליכי דיני משפחה?

דיני משפחה מטיבם ומטבעם מתבררים בין כותלי בית משפט לענייני משפחה, אך קיימים תחומים שניתן לבררם גם בין כותלי בית הדין הרבני, האפוטרופוס הכללי ובפני הרשם לענייני ירושה. 

על כן, באם אתם עומדים בפני תביעה או בקשה בעניינכם, מומלץ להיוועץ עם עו"ד דיני משפחה, כדי לשקול בקפידה את הערכאה אליה תוגש הבקשה ו/או אליה תיעשה הפנייה.

מדוע יש חשיבות מיוחדת לעו"ד דיני משפחה?

כפי שכבר הבנתם, לתחום דיני משפחה יש ערכאה משלה ובית משפט שדן אך ורק בנושאים אלה. 

בשנת 1995 בעת שחוקק חוק בית המשפט לענייני משפחה, הדבר אשר עמד לנגד עיניו של המחוקק, היה ליצור את הכלל 'משפחה אחת לשופט אחד'. 

משמעות הדבר היא שבעת שמגישים תביעה בדיני המשפחה, הרי שהיא תגיע לשופט מסוים, ותתברר אל מול אותו הגורם השיפוטי. כך, השופט יכיר את המשפחה, יהא בקיא בתיק ויוכל לנהל נושא כה רגיש באופן מעמיק הרבה יותר.

לאור ההפרדה הקיימת בתחום, מומלץ להיוועץ ולהיעזר בשירותיו של עורך דין משפחה המתמחה בנושאים אלה בלבד. 

נדגיש ונאמר כי תחום דיני המשפחה מלווה במערכת כללים וחוקים שונים ממערכת הכללים והחוקים הנוהגים בבתי משפט אחרים ולכן אם ברצונכם להיטיב עמכם וליהנות משירות מקצועי, מומלץ להיעזר וליהנות מייצוג משפטי מקיף ויסודי של עורך דין משפחה המכיר היטב את אופיו של ההליך ואת אופיה של הערכאה, בית הדין הרבני למשל או בית המשפט לענייני משפחה.

אודות עו"ד דן לימור

בנימה אישית יותר, ברוכים הבאים לאתר משרד עורכי דין דן לימור, שמי דן לימור, עורך דין משפחה מזה 15 שנים.

החל מימי שירותי הצבאי כסמל בית הדין הצבאי, כאשר התהלכתי במסדרונות בית הדין שביפו, התוודעתי לעולם המשפט. האופן שבו עורכי דין צבאיים וכן אזרחיים ייצגו את לקוחותיהם, פעלו למענם ועשו כל שעלה בידם.

משם גמלה בלבי ההחלטה להיות עורך דין. את התמחותי ערכתי בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, ובו הכרתי מקרוב את הרגישות הרבה המלווה כל תיק ותיק, בין אם בסכסוכים בין בני משפחה, ובין אם בסוגיות הנוגעות לבני זוג.

כיום, אני בוגר תואר שני למשפטים באוניברסיטת תל-אביב בשיתוף אוניברסיטת ברקלי, ארה"ב. ומביא עמי ניסיון המתפרש על פני 15 שנים.

דנתי בפסקה מעלה, בחשיבות המיוחדת שישנה לעו"ד משפחה, וזהו המקום להדגיש כי מתפקיד עורך דינכם נוכח בימי עיון והשתלמויות במהלכם יתעדכן בפסיקה והחקיקה המתחדשות חדשות לבקרים.

אינני מתפשר על מקצועיות, מתן כבוד ללקוחותיי, חתירה להשגת הטוב ביותר תוך שאיפה למצוינות ונחישות.

התהליך בכל תיק ותיק, הינו פרסונלי ובמקרים רבים אמוציונלי. אני מלווה את לקוחותיי תוך התחשבות רבה ברצונותיהם ובניתוב התיק אל עבר היעד הנכון. עם זאת, אני משקף את הדברים באופן מוחלט, מניח את הקלפים בפני הלקוח, ומציג את התמונה המלאה; מהם הקשיים שאיתם אנו מתמודדים? לאן הדברים יכולים להתפתח? אנו שוקלים כל החלטה וצעד באופן נכון ואסטרטגי.

ביחד אנו יכולים לצלוח את ההליך המשפטי, ולשיתוף הפעולה והדינמיקה שביני לבין הלקוח, כאן טמון המפתח להצלחה.

בכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
תחומי שירות

נגישות