תפקידו של עורך דין בהתרת נישואין

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

התרת נישואין הינה למעשה החלטה שיפוטית שמתירה (מלשון להתיר: להפריד) את הקשר בין בני זוג נשואים. זהו הליך גירושין לכל דבר ועניין, אולם הוא מתקיים כאשר בני הזוג אינם משתייכים לאותה הדת.

התרת נישואין בקרב בני זוג יהודיים בעלי אותה הדת, תיעשה על-ידי בית הדין הרבני האזורי השוכן במקום מושבם, קרי מקום מגוריהם המשותף האחרון. במסגרת פסק הדין לגירושין יינתן לאחר מכן הגט.

לעומת בני זוג ששניהם יהודיים, בני זוג שאינם משתייכים לאותה הדת דוגמת יהודי ונוצרייה, או יהודייה ומוסלמי, וכן כאשר מי מבין בני הזוג הוא חסר דת, הרי שאין לנו ערכאה אחת האמונה על התהליך.

בעוד שבית הדין הרבני דן בעניינם של היהודים, הרי שבית הדין השרעי למשל דן בעניינם של המוסלמים וכך נכון הדבר לגבי עניינים של הנוצרים ובני דתות נוספות. 

במשרד עורכי דין לגירושין דן לימור, ניתן שירות ליווי משפטי המדריך את בני הזוג בכל התהליך הנדרש. למידע נוסף וקבלת פרטים ניתן ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר. כמו-כן, המדריך שלהלן יספק את המידע הראשוני הנדרש וזאת כדי לעשות סדר בנושא.

מטרת תפקידו של עורך דין התרת נישואין?

עורך דין המתמחה בהתרת נישואין יוביל אתכם בצורה הבטוחה והמהירה ביותר, החל מרגע הגעתכם אל המשרד, דרך שלב איסוף המסמכים ועד להשגת פסק הדין המיוחל, עד למתן פסק הדין החותם על התרתם של הנישואים.

חשוב לציין: מדובר בהליך משפטי לכל דבר ועניין, הליך הנפתח בבית המשפט לענייני משפחה באמצעות הגשת תביעה.

בין אם התביעה מוגשת בהסכמתם של שני בני הזוג, ובים אם התביעה מוגשת רק על-ידי אחד מן הצדדים, הרי שבית המשפט יידרש לבחון את המסמכים אשר הונחו לפתחו על שולחנו, ובהתאם לדתו של כל אחד מבני הזוג, יידרש בית המשפט לקבל חוות דעת המתייחסת לאופן התרת הנישואין, זאת בהתאם לדת הספציפית הרלוונטית.

רק לבסוף, ייתן בית המשפט פסק דין המתיר את נישואי הצדדים.

הסכם להתרת נישואין

גם כאשר אחד מבני הזוג מגיש את הבקשה להתרת נישואין באופן עצמאי ולבדו, וגם אם וודאי שעה שבני הזוג מעוניינים לעשות זאת ביחד ובשיתוף פעולה; יטיבו הצדדים להקדים ולערוך ביניהם הסכם התרת נישואין באמצעות עורך דין.

משרדנו מעניק ליווי משפטי מקיף כבר למן הרגע הראשון, ועל מנת להיטיב עם זכויותיהם של הצדדים, ימליץ על הדרך הבטוחה ביותר לעריכת ההסכם.

הכנתו של הסכם התרת נישואין תדון בכל הסוגיות הכרוכות בהליך, החל מילדיהם המשותפים של בני הזוג, דרך זמני שהות וכן אחריות הורית, ועד לנושאים דוגמת חיוב במזונות ילדים, הסדרת הרכוש המשותף והסתדרתן של כל הזכויות והחובות של בני הזוג.

התרת נישואין כתביעה נפרדת

במידה ואין בין הצדדים הסכמות כפי שנכתב בפסקה מעלה, הרי שלפנינו הליך ממושך יותר, הליך שוודאי ויצריך את מעורבותו ההדוקה של עורך דין לענייני גירושין.

בעוד שמעלה תיארנו מצב ובו באופן הדדי נידונות סוגיות מהותיות לרבות ילדים, זמני שהות, מזונות, דירה ורכוש משותפים וכיוצא בזאת, הרי שעתה, כאשר אין בין הצדדים הסכמות ברורות, כל סוגיה שמנינו מוכרחה להיות מוגשת לבית המשפט כתביעה נפרדת לכל דבר ועניין, ובכלל זה תביעה להתרת נישואין.

כלומר, לצד התביעה להתרת נישואין, עלינו להגיש תביעות נוספות, לרבות תביעה בענייני זמני שהות ואחריות הורית (מה שנקרא בעברו משמורת משותפת), פירוק שיתוף ונושאי הנכס המשותף, רכוש בכללותו ועוד.

התייעצו עם משרדנו

משרד עורכי דין דן לימור מתמחה בדיני הגירושין והמשפחה ומלווה את לקוחותיו תוך הקפדה על מעטפת משפטית מלאה, וליווי אישי לכל אורך הדרך.

בכל שאלה והתייעצות עם עו"ד התרת נישואין, הרי שאתם מוזמנים להיוועץ עם המשרד. ניתן ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות