עורך דין צוואות במרכז

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

כתיבתה של צוואה הינה מעשה אישי, ובמסגרתו אדם מורה מה ייעשה ברכושו עם לכתו. בפן המשפטי, זוהי למעשה הדרך הבלעדית באמצעותה יכול כל אדם להבטיח כי דבריו ייעשו במלואם עם לכתו.

כשם שצוואה הינה מעשה אישי, כך היא גם טומנת בחובה יחסים בין אנשים, בין קרובי משפחה, בין מכרים, בין המוריש או המורישה לבין בת ובת הזוג, רצונות אישיים, ואינטרסים שונים הנובעים מרצונו של המוריש/ה למען היורשים. כל אלו משתקללים לכדי צוואה ועליה לכלול את כל אלו באופן מפורט ונהיר לכול.

די בכך שהצוואה תותיר 'שטח אפור' שנתון לפרשנות, על מנת שהיא עלולה תהיה לסלול את הדרך אל עבר מחלוקות וסכסוכים.

מטרתנו במשרד עורכי דין צוואות דן לימור, היא לאפשר לכם לתרגם את רצונכם במדויק אל תוך מסמך הצוואה. להבין את היחסים השונים, להבין את הרצונות של המורישים, ולהתוות את הדרך אל עבר צוואה המורה באופן מדויק ומופתי, מה ייעשה בדבר העיזבון.

בחיפושכם אחר עו"ד צוואות במרכז, משרדנו יושב ברמת גן, במגדל ב.ס.ר 1, ונשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה והתייעצות.

עורך דין צוואות במרכז

סיוע בכתיבת הצוואה

את כתיבתה של הצוואה נהוג לחלק לשני חלקים:

האחד הטכני – הפן ובו עלינו לבחון כי אנו כותבים ומנסחים את הצוואה באופן שתואם את היבטיה השרירותיים השונים לרבות תאריך, כותרת המכתירה את המסמך כצוואה, חתימת המצווה, כתיבת הצוואה בכתב ידו (במידה ומדובר בעריכת צוואה בכתב יד – בנושא זה ראו גם סוגי צוואות) ועד לניסוח שמותיהם ופרטיהם של היורשים באופן מדויק.

השני תכני – כלומר, כיצד הצוואה מנוסחת? האם היא מבהירה באופן ברור וחד את כוונת המצווה? דעו כי ישנן אפשרויות להוראות מיוחדות בצוואה אשר יאפשרו למצווה להורות על היבטים שונים שאינם שחור-לבן, קרי רכוש זה יינתן לא', ורכוש זה יינתן לב'. ניתן להורות מי יהיה היורש הבא בתור אם היורש הנוכחי לא יהיה כשיר או חלילה ילך לעולמו. ניתן גם להורות מי יהיה היורש שעתיד יהיה לרשת את העיזבון באם יעמוד בתנאים מסוימים דוגמת גיל, רישום ללימודים גבוהים וכיוצא בכך.

לצד כל אלו, עורך דין המתמחה בצוואות יכול להבין את הגורמים השונים המשפיעים על החלטת המוריש. למשל: האם להוריש את הדירה שבבעלותו לכל צאצאיו? או שמא לחלק את העיזבון באופן שונה כך שצאצא אחד יקבל את הדירה, בעוד שצאצא אחר יקבל עיזבון שווה ערך לערכה של הדירה? או שאם הדירה אכן תינתן לכל הצאצאים, מה ייעשה בה? מה להורות על היורשים?

נוכחות עורך דין בכתיבת הצוואה

יצוין כי בחיפושכם אחר עו"ד צוואות במרכז למען כתיבת הצוואה, הרי שאין כל חוק המורה על כך. אין כל חוק המתנה את תוכנה של הצוואה או כשירותה בכך שעורך דין ילווה את התהליך.

ועם זאת, רבים ממליצים על כך, לאור שני היבטים מרכזיים:

עורך דין יכול לסייע בניסוחה, כפי שצוין לעיל.

ונוכחות עורך דין בכתיבת הצוואה, בתהליך שעונה לשם: עריכת צוואה בפני עדים, יכולה להעניק גושפנקא לכך שהמצווה התכוון לדבריו והיה כשיר וצלול. צוואה זו, הנחתמת בפני עדים, זוכה הן לחתימתם של העדים, והן לחתימתו של עורך הדין.

באופן הזה, המתנגדים לצוואה, יתקשו אף יותר להקים קולות כנגדה.

ניהול העיזבון

משרדנו מלווה את המורישים וכן מסייע בניהול העיזבון עד למסירתו המלאה.

יצוין כי עיזבון איננו מוכרח להיות מנוהל על-ידי עורך דין, והמוריש או המורישה יכולים להיעזר גם ברצונם הטוב של חבריהם ומכריהם, בני משפחה ובמקרים מסוימים אף היורשים עצמם, אם כי הדבר איננו מומלץ.

היתרון הגלום בעורך דין מנהל עיזבון הוא בכך שהוא מביא עמו ידע, בקיאות ובעיקר ניסיון המאפשר לנהל את נכסיו, הונו ורכושו של המוריש באופן מיטבי (למשל טיפוח הנכס שבבעלות הנפטר עד למסירתו אל היורשים וכיוצא בכך).

ליווי היורשים בעת חלוקת העיזבון

ליווי היורשים מתבטא בעשיית סדר עבור כל אחד ואחת מן היורשים באשר להליכים הנדרשים, וכן בביצועם בפועל לרבות הגשת הפניה לצו קיום צוואה.

מתפקידו של עורך דין המלווה את היורשים להבטיח כי הנכסים, ההון והרכוש של המורישים יועבר במלואו ולאחר תהליך מסודר אל מול האפוטרופוס הכללי.

לאחר מספר שבועות במסגרתן ייבדק כי אין כל התנגדות לקיומה של הצוואה, נוכל להמשיך את התהליך, תוך הקפדה על סדר ותיעוד קפדני.

ליווי היורשים ייעשה בהתאם לאמור בצוואה, ויבטיח ליורשים גם עזר מקצועי משפטי – למשל ראו את הסברנו אודות הסכם בין יורשים המקנה את האפשרות לשנות את חלוקת הצוואה. הסכם שכזה, מוטב שיונחה על-ידי עורך דין הבקיא בנושא.

משרד עורכי דין צוואות וירושות במרכז - דן לימור

משרד עורכי דין דן לימור מביא עמו בקיאות מרבית בדיני הירושה והצוואות, ומספק מעטפת משפטית אישית עבור המורישים ועבור היורשים.

המשרד השוכן ברמת גן באזור מרכזי, מאפשר לכל תושבי המרכז הגעה קלה ונוחה, וכן ניתן לקבל ייעוץ טלפוני ראשוני בכל שאלה.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
תחומי שירות

נגישות