גובה מזונות אישה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

מהו גובה מזונות אישה

לפי חוק, מזונות אישה מגיעים לה כל עוד בני הזוג נשואים, או במילים אחרות עד שניתן הגט. חשוב לדעת כי גובה מזונות אישה עשוי להיות בלתי מבוטל ומתחשב בכמה פרמטרים. כמו כן, עשויים להיות מקרים בהם דמי מזונות אישה מופחתים או אף מבוטלים, כפי שנבהיר במאמר הבא.

כיצד קובעים את גובה המזונות

באופן כללי, ישנם שני עקרונות העומדים מאחורי המזונות לאישה. ראשית, זהו תפקידו של הבעל לפרנס את האישה, ואין האישה צריכה לפרנס את הבעל או אפילו את עצמה. שנית, האישה "עולה עימו ואינה יורדת עימו" כך שהמזונות צריכים להבטיח לאישה את רמת החיים אשר בה הורגלה עד עכשיו. מדובר למשל בהוצאות בית, רכב, שכירות, קוסמטיקה, רפואה, מזון, בילוי וכיוצא בזאת. ניתן להבין כי יכולים להגיע מזונות אישה לסכום גבוה למדי, וזאת לאור בדיקה של מכלול הנתונים על ידי בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. הנתונים מגיעים ממסמכים רלוונטיים שיש להגיש, המתייחסים אל הוצאות האישה, הכנסות הבעל ממשכורת ומקורות נוספים ופוטנציאל ההשתכרות של הבעל.

הפחתה וביטול של דמי המזונות

ישנם מספר מצבים בהם מזונות אישה עשויים להיות מופחתים או אף להתבטל. ראשית, במידה שהאישה עובדת הרי שמגיעה גם לבעלה ליהנות מהכנסתה ולכן מקוזזת ההכנסה מדמי המזונות, מה שיכול להביא להפחתה משמעותית עד לאיפוס של דמי המזונות. יחד עם זאת, ראוי לציין כי לא ניתן לחייב את האישה לצאת לעבוד. מלבד זאת, על פי ההלכה יש מספר מקרים העשויים להוביל לביטול הזכות לדמי מזונות, למשל אם האישה עזבה את הבית על דעת עצמה או מסרבת לקיים יחסי אישות עם בעלה. מאידך, ניתן לטעון כי האישה סבלה מהתנהלות מצד הבעל שפגמה ברווחתה האישית והנפשית ובאיכות חייה, ואם טענה זו תתקבל יוותרו דמי המזונות על כנם.

סיוע מטעם עורך דין

עקב המורכבויות הכרוכות בעניין, תביעת מזונות אישה יש להגיש באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. את התביעה ניתן לכרוך בתביעה למזונות ילדים, ועליה לכלול עובדות, נתונים ותיעודים שונים, החל בתיעוד הוצאות שכר דירה ומשכנתא, ועד לתלושי משכורת מהשנה האחרונה. לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ייעוץ מקצועי, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בטלפון 03-5704434.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות