האם להסכם גירושין מחיר קבוע?

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

עלותו של הסכם גירושין משתנה בין זוג לזוג שכן בכל תא משפחתי ישנן נסיבות שונות. מן הרכוש המשותף ונכסים נוספים העומדים לרשות בני הזוג, דרך ילדים וכל שכן גילאים שונים המשפיעים באופן ניכר על מאפייניו וסעיפיו של ההסכם ועד לפרטים ונסיבות אישיים הנכונים אך ורק לבני הזוג הנפרדים.

על השאלה כמה עולה הסכם גירושין איננו למעשה יכולים לספק תשובה שחור-לבן, ואת המדריך שלהלן ניסחנו באופן כללי אשר יספק לכל המבקש והמבקשת מושג טוב יותר באשר לתהליך הצפוי ומחירו. 

מטרת הסכם הגירושין היא לשקף את אורח חייהם של בני הזוג

כל מקרה הוא לגופו, וכך גם הדבר באשר להסכמי גירושין.

הסכם גירושין של בני זוג מסוימים לא יהיה דומה להסכם שייחתם בין בני זוג אחרים. מכורח המציאות שאורח חייהם איננה דומה בנסיבות החיים לזה של בני זוג אחרים.

ברוח דברים אלו, הרי שמחיר הסכם גירושין אף הוא משתנה בהתאם לנסיבות ובהתאם לפרמטרים שאותם נידרש לקחת בחשבון בעת התוויית ההסכם על פרקיו וסעיפיו.

אם ניקח למשל זוג עם ילד אחד, הרי שאין הדבר דומה למחיר הסכם גירושין של זוג עם 3 ילדים בגילאים שונים. קל וחומר שהסכם זה איננו דומה כלל להסכם שייחתם בין בני זוג ללא ילדים המצויים בהליך גירושין.

סוגיות ממוניות

מתוקף תפקידו של עורך הדין לענייני גירושין להתייחס לסוגיות ממוניות שונות לרבות חלוקת הרכוש שצבר מי מבין הצדדים, ככל שנצבר כזה, ו/או חלוקת החובות המשותפים ככל שינשם כאלו.

על עורך הדין להסדיר סוגיות הנוגעות לפירוק השיתוף בדירה שבבעלותם המשותפת של בני הזוג, זאת אם אכן ישנה דירה בבעלותם.

הסוגיות הממוניות נדרשות לא רק להתייחסות משפטית, כי אם לשיח מתמשך בין הצדדים המבקשים למצוא את עמק השווה.

היבטים שכאלו יש בהם כדי להשפיע באופן ניכר על ההליך להתוויית ההסכם ומחירו.

ילדים משותפים

שהות, שהייה עם הילדים, שהייה בחו"ל, משמורת, מזונות ילדים וכיוצא בכך; כל אלו מוסיפים פרקים מכובדים ומפורטים אל תוך הסכם הגירושין.

במסגרת התוויית ההסכם, הרי שעלינו לבחון את גילאי הילדים, דבר אשר ישפיע בהכרח על סעיפיו של הסכם הגירושין ומורכבותו.

האם להסכם גירושין מחיר קבוע?

לסיכום

מחיר הסכם גירושין הוא נגזרת של כל אחד ואחד מן הפרמטרים שצוינו לעיל. יש לציין שהמדריך תואר בקצרה שכן קצרה היריעה מלכלול כל סעיף וסעיף המשפיע על המחיר. עם זאת, יש בכך כדי לספק מושג ראשוני.

יש לקחת בחשבון את מספר הפגישות שנדרש לקיים לצורך עריכתו של ההסכם, את הגשת הבקשה לבית המשפט לצורך אישורו, את הליווי, הייעוץ והייצוג על-ידי עורך דין בערכאות המשפטיות הרלוונטיות, תשלום האגרה לערכאה המשפטית, פתיחת התיק ועד לאישור ההסכם שיעניק לו תוקף מחייב של פסק דין.

התייעצו עם משרדנו

להסכם גירושין מחיר המשתנה בהתאם לפרמטרים שונים, ובשיחה עם משרדנו נוכל לבחון את הנושא לעומקו ולספק תשובות מקיפות ומפורטות יותר.

בכל שאלה והתייעצות עם משרדנו, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות