הוצאת צו הרחקה מהבית בטענת שווא

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

הוצאת צו הרחקה מהבית היא פעולה שניתן אף לעשותה באופן מידי, וזאת ככל שבית המשפט סבור כי אכן מגיש או מגישת הבקשה מתמודדים עם מצב מסוכן המצריך תגובה מהירה. במקרים רבים, כל שעל מגיש הבקשה לעשות הוא להמתין במזכירות בית המשפט או בסמוך אל אולם השופט, ובתוך זמן מה יאושר הצו ללא צורך במעמד שני הצדדים.

עם זאת, במקרים ובהם תהליך הגירושין או היחסים עם בן או בת הזוג הופכים לקשים ומלאים באמוציות, הרי שיצר הנקמה עלול להוביל להחלטות קלות דעת אך שתוצאותיהן אינן קלות כלל וכלל.

בתי המשפט אינם מקלים בדעתם באשר לחיוניותו של צו הרחקה הן מכוח החוק למניעת אלימות במשפחה והן מכוח החוק למניעת הטרדה מאיימת. כעורך דין גירושין ומשפחה אני מוצא עצמי מגיש בקשות שכאלו ומתוך הכרח ודחיפות מרביים.

באותו האופן, בתי המשפט ומערכת החוק בכללותה, רואים בהגשת בקשה שלא לצורך כעבירה חמורה.

השלכותיה של תלונת שווא

תקנות סדרי הדין החדשות שהותקנו בשנים האחרונות בלבד, קובעות כי בית המשפט ישים יותר דגש על הזמן השיפוטי שהקדיש לכל תיק, על המשאב הציבורי שנגזל מן הציבור ומעצם ניהול ההליכים המשפטיים בבית המשפט. קרי, תידרש הבהרה ברורה ומשמעותית מן העבר אודות הוצאותיו של בית המשפט.

מאז שהותקנו תקנות אלו, בתי המשפט באים בחשבון עם בעל דין שיכול היה לחסוך את ההליכים המשפטיים או לקצרם, כל שכן כאשר מדובר בטענת שווא.

הוצאות ההליך המשפטי

במידה ויתגלה כי ההליך המשפטי התבסס על עובדה מופרכת או בשל תביעה קנטרנית לחלוטין הנובעת ממעשה נקם או כפעולה טקטית גרידא, הרי שבית המשפט ינקוט בצעדים כנגד המגיש או המגישה.

כבר היו דברים מעולם, וכאשר בקשות לצו הרחקה מהבית התבררו כבקשות סרק או כתלונות שווא כוזבות על אלימות ותקיפה לצורך הרחקת בן / בת הזוג, הרי שמגיש הבקשה ספג עונשים בדמות הוצאות כספיות משמעותיות.

הגשת תלונה במשטרה

מלבד העובדה שבית המשפט נוקט בצעדים משמעותיים כנגד מגיש הבקשה, הרי שהאדם שכנגדו הוצא צו ההרחקה או שנעשה ניסיון להוציא כנגדו צו הרחקה, רשאי לסור אל תחנת המשטרה ולהגיש תלונה כנגד בן / בת הזוג הפוגעים.

כך למעשה, מגיש או מגישת הבקשה שהגישו את תלונת הסרק ניצבים אל מול מספר צעדים וסנקציות הנפתחים מולם ממספר גורמים שונים.

הוצאת צו הרחקה מהבית בטענת שווא

האם תלונות שווא עלולות לפגוע במאמצינו להוציא צו הרחקה המוצא מנסיבות מוצדקות?

באופן חד משמעי, כאשר ישנן נסיבות המצדיקות את הוצאתו של צו הרחקה מידי מהבית, הרי שהדבר יקרה, ולבית המשפט ישנם השיקולים העומדים לפניו.

משרדנו עומד לרשות כל לקוח ולקוחה הנדרשים להוצאת צו הרחקה מהבית ובאופן מידי. אנו מבינים עד כמה הדבר לעתים איננו סובל כל דיחוי, וכך גם מערכת המשפט המתבקשת לדון בנושאים אלו.

התייעצו עם משרדנו

בכל שאלה והתייעצות, משרדנו ישמח לעמוד לשירותכם.

למידע נוסף ובירורים משפטיים, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות