כמה זמן לוקח להוציא צו הרחקה?

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

ברמת העיקרון הרי שצו הרחקה ניתן להוציא גם באופן מידי, זאת כאשר בית המשפט מתרשם שעל-פי חוק מניעת אלימות במשפחה או החוק למניעת הטרדה מאיימת, התרחש אירוע אלימות או מסוכנות כלשהי מצד בן / בת הזוג, בני משפחה או כל אדם אחר המהווה איום.

יצוין כי צו הרחקה הינו הינו כלי דרסטי מאוד, ולצד פניה אל המשטרה, הרי שנאלץ לשקול פניה גם אל בית המשפט ולבקש ממנו לשקול את הוצאתו של הצו כנגד אותו אדם.

בית המשפט לענייני משפחה ישקול בכובד ראש את בקשתנו תוך התחשבות בחוק למניעת הטרדה מאיימת והחוק למניעת אלימות במשפחה.

במידה ויימצא שהתרחש אירוע מסוכן בסמוך למועד הגשת הבקשה הדחופה, הרי שבית המשפט יכול להורות באופן מידי על הוצאתו של הצו כנגד אותו אדם פוגע לכאורה.

באופן מכוון אנו מציינים 'לכאורה' שכן בית המשפט יקבע דיון בתוך פרק זמן מידי, ויורה על זימונו של הצד שנטען שפגע לדיון במעמד שני הצדדים בפניו.

בשלב זה, יקבל האדם שכנגדו הוצא צו ההרחקה, את ההזדמנות להפריך את הטענות וההאשמות המיוחסות לו.

האם ישנה מורכבות בהוצאת צו ההרחקה?

קל מאוד לבית המשפט להוציא את צו ההרחקה, ואם ההחלטה מתקבלת בחיוב, הרי שמדובר בתהליך מהיר. 

עם זאת, בית המשפט עלול להימנע מהוצאת הצו, וזאת אם ייווצר הרושם שאין כל הצדקה ממשית לכך או בנסיבות מיוחדות הדורשות התייחסות פרטנית.

במקרים מסוג זה, בית המשפט יפסוק כי הוא איננו מוציא את הצו במעמד של צד אחד, וכי יש לקבוע מועד במעמד שני הצדדים, אז יידרש אל הסוגייה מחדש.

כך למשל, במקרים ובהם שני בני הזוג מתגוררים באותה הדירה, הרי שצו הרחקה שכזה ימנע מן הצד הפוגע לכאורה את היכולת לישון תחת קורת גג. במקרים אלו וכל עוד לא נוצר הרושם כי ישנה סכנה, בית המשפט יעכב את הוצאת הצו. 

נציין כי בתרחישים ובהם שני הצדדים מתגוררים כל אחד בדירה נפרדת, הרי שבית המשפט עשוי להקל בהוצאת הצו ולהוציאו באופן מידי, גם אם לא נוצר הרושם כי ישנו איום ממשי.

אבל לשאלתך ניתן להוציא צו הרחקה באופן מידי ברגע שמגישים בקשה לבית המשפט, ובית המשפט יכול אפילו לתת החלטה בלי לקיים דיון וברבים מהמקרים מקיים דיון ממש בסמוך למועד הבקשה ומגיש הבקשה מתבקש להמתין במזכירות או ליד אולם השופט כמה זמן שיידרש אבל בסמוך הוא מגיע בפני שופט שוטח את טענותיו בפניו ולזכות בסעד הזמני הזה מבית המשפט.

כמה זמן לוקח להוציא צו הרחקה?

לסיכומו של דבר

לסיכום, ניתן להוציא צו הרחקה באופן מידי ממועד הגשת הבקשה לבית המשפט.

בית המשפט יכול אף לקבל החלטה מבלי לקיים דיון. כל שכל מגיש או מגישת הבקשה לעשות, הוא להמתין במזכירות בית המשפט או ליד אולם השופט עד לקבלת ההחלטה.

התייעצו עם משרדנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא הוצאת צו הרחקה, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר מידי עם משרדנו, ואנו נפעל להתחלת התהליך הנדרש עוד היום.

למידע נוסף, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות