עוד צוואות וירושות ברמת גן

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

עו"ד צוואות וירושות ברמת גן עוסק במספר נושאים מהותיים הקשורים להורשה ולחלוקת עיזבון. בפרט, עורך הדין עוסק בעריכת צוואות, בהגשה של בקשות לרשם הירושה לצורך קבלת צו ירושה או צו קיום צוואה, וכן בהגשה של התנגדויות או בהתמודדות כנגד התנגדויות המוגשות לרשם ועוברות לטיפולו של בית המשפט. בשורות הבאות ייסקרו הנושאים המרכזיים שבהם מלווה, מייעץ ומייצג עו"ד צוואות ברמת גן.

עריכה של צוואות

חשוב לדעת כי החוק בישראל אינו מחייב בעריכת והותרת צוואה. בדיוק עבור מקרים אלו קיים חוק הירושה שמגדיר את האופן שבו יחולק העיזבון בין היורשים, וזאת בהתאם לרמת עדיפות או רמת הקרבה אל הנפטר. אמנם מדובר בחלוקה ברת היגיון וצודקת, אולם אין מטרתו של החוק להיכנס אל הפרטים או אל היבטים מיוחדים של העיזבון, אלא הוא מגדיר חלוקה כללית באחוזים. כמו כן, הוא אינו מאפשר כל הוראה מיוחדת מטעם המוריש, ובשל כך רבים בוחרים ובצדק לערוך צוואה.

עריכת צוואה מאפשרת למוריש לחלק את עיזבונו כראות עיניו, למשל להוריש לבן הזוג הנותר את כל הדירה, להוריש לאחד הילדים את העסק, להוריש חלק קטן או גדול יותר מהעיזבון ליורשים מסוימים, להוריש כספים לארגון שמתאים לערכיו, להעמיד תנאים מסוימים לקבלת העיזבון, וכן הלאה. עם זאת, יש להבין כי צוואה עלולה גם להיתקל בהתנגדויות מצד יורשים בכוח שרואים את עצמם נפגעים מדרך החלוקה, ולכן מומלץ לערוך את הצוואה באופן מסודר באמצעות עורך דין. הייעוץ והעריכה של בעל המקצוע מאפשר לערוך צוואה ברורה ולא מעורפלת, שתוקפה המשפטי חזק והסיכוי להתנגד לה קטן. בנוסף, צוואה כזו מקטינה מאוד את הסיכון למאבקים מרים בין יורשים, הפוגעים בקשרי המשפחה היקרים.

עוד צוואות וירושות ברמת גן

הגשת בקשה לצו קיום צוואה ולצו ירושה

במידה ואין צוואה, על מנת לחלק את העיזבון ניתן להסתייע בעורך דין ירושות על מנת שיפנה אל הרשם לענייני ירושה, בצירוף הטפסים והמסמכים הרלוונטיים, כאשר עורך הדין מטפל במסמכים מיוחדים כגון הסתלקות מעיזבון. לאחר מכן הרשם יטפל בבקשה ויפרסם הודעה בעיתונות. במידה שלא התגלו בעיות או התנגדויות תאושר הבקשה. תהליך דומה מבצע עורך הדין גם במקרים שקיימת צוואה, בצירוף מסמכים ותשלום אגרות עד לסיום התהליך.

ייצוג בהתנגדויות

אין זה נדיר שיש צדדים המרגישים מקופחים בגין צוואה (ולעיתים גם ירושה), ומגישים התנגדות בטענות שונות כגון השפעה בלתי הוגנת על המוריש, לקות מנטאלית של המוריש, יחסי תלות בין היורש למוריש, פגמים בצוואה ועוד. במקרים כאלו, עורך הדין יכול לייצג את הצד המתנגד או את הצד המתגונן. כאשר הוא מייצג את המתנגדים, עורך הדין מסייע בגיבוש הטענות והראיות להן ובשכנוע בית המשפט באמיתותן, ובעודו מייצג את המתגוננים הוא מעניק את מעטפת ההגנה שמטרתה לשמוט את הקרקע מתחת לטענות התביעה.

לקבלת ייעוץ וליווי מטעם עו"ד צוואות וירושות חיפה הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 0544-357679

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות