הפרת זמני שהות

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

זמני שהות נועדו לאפשר קשר יציב ואיתן ככל האפשר בין הילד לבין הורהו הלא משמורן. מלבד מטרה חשובה זו, באמצעות הגדרת זמני שהות מבעוד מועד וקיומם הלכה למעשה, משיגים הילד והוריו שגרה קבועה התורמת ליציבות בחייהם המאפשרת להם לתכנן בקפידה את סדר יומם.

כאשר אחד הצדדים מפר את זמני השהות שנקבעו ולא מאפשר במעשה או במחדל את קיומם קמה לנפגע הזכות לפעול על מנת לאכוף את ההסדרים שנקבעו והעילה בגינה ניתן להטיל אי אילו סנקציות על הצד המפר.

להפרת זמני השהות פנים לא מעטות וגווניה רבים. כך למשל מחד גיסא, הפרה קיימת כאשר ההורה הלא משמורן לו נקבעו מפגשים נמנע מקיומם או מודיע באופן חד צדדי על הקדמתם, דחייתם או ביטולם. עקב הפרת זמני השהות נפגע ההורה המשמורן אשר הילדים נמצאים במרבית הזמן בחזקתו ובשל כך נאלץ לשנות בעל כורחו את תכניותיו, לשאת בהוצאות הכספיות הלא מתוכננות וכיוצ"ב.

אפשרויות הפעולה השמורות להורה המשמורן בשל הפרת זמני שהות

באפשרות ההורה המשמורן לפעול ולבקש להטיל על ההורה הלא משמורן סנקציות כלכליות, לרבות ובפרט נשיאה בתשלום קבוע לבייביסיטר בכל פעם שזמני השהות לא מתקיימים ובכל הוצאה נוספת להן נדרש ההורה המשמורן. כמו כן, ניתן לעתור ולבקש את צמצום זמני השהות ולסייע בידי ההורה המשמורן לתכנן את שגרת יומו.

מאידך גיסא, זמני השהות עלולים שלא להתקיים גם בעקבות מעשה או מחדל של ההורה המשמורן בגינו לא נפגשו הילד עם הורהו הלא משמורן. האפשרויות העומדות בפני ההורה הלא משמורן הן בפנייה לערכאות השיפוטיות, לשירותי הרווחה ואף למשטרת ישראל בצירוף ההחלטות השיפוטיות בכדי לאכוף את זמני השהות.

זאת ועוד, הערכאות השיפוטיות מייחסות משקל רב לחובה המוטלת על ההורה המשמורן לאפשר את קיום המפגשים במסגרת זמני השהות של הילד עם ההורה הלא משמורן. חבלה בקשר של הילדים עם ההורה הלא משמורן נחשבת לדבר חמור כניכור הורי, ויש בה אף כדי להעיד על חוסר מסוגלות הורית אשר בגינה ניתן להורות על העברת המשמורת לידי ההורה השני, לאחר שיגיש תביעה מתאימה לבית המשפט או לבית-הדין.

מכל מקום, לצד הנפגע תמיד קיימת הזכות לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או לבית-הדין הרבני ולבקש הטלת סנקציה כספית על הצד השני לפי פקודת ביזיון בית המשפט בכל מקרה של הפרת זמני השהות.

התייעצו עם משרדנו

בעת שאנו מבקשים לנקוט בצעדים משפטיים כנגד הפרת זמני שהות, הרי שמומלץ לגבות את כל הטיעונים באסטרטגיה משפטית נכונה ושתשיג את המטרות הטובות ביותר.

בכל שאלה והתייעצות עם עורך דין משפחה, ניתן להתייעץ עם משרדנו טלפונית או להשאיר פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת.

ייעוץ משפטי בנושא הפרת זמני שהות
תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
משרד עורכי דין דן לימור
עורך דין דן לימור
אני כאן כדי להקשיב ולהבטיח את האינטרס שלכם ואת זכויותיכם
בכל שאלה בדיני המשפחה והגירושין, אני מזמין אתכם/ן ליצור איתי קשר:
תחומי שירות

נגישות