עורך דין דיני משפחה וירושה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

מי הם עורכי דין דיני משפחה וירושה

עורכי דין דיני משפחה וירושה עוסקים בקשת רחבה מאוד של תחומים, בהם סוגיות הקשורות לענייני נישואין וגירושין, צוואות וירושות, מעמד אישי, הסכמי ממון, הסכמי חיים משותפים ועוד. בשורות הבאות יוסבר אודות פעילותם וייחודם של עו"ד דיני משפחה וירושה בעולם המשפט, ויינתנו טיפים לבחירתם הנכונה.

תחום המצריך בקיאות מעמיקה ורגישות גדולה

עורך דין דיני משפחה וירושה הוא עו"ד העוסק בענף משפטי ייחודי, מאחר שהוא משלב בין הפן המשפטי ובין הפן האישי והרגשי בעוצמה רבה. אכן, התא המשפחתי והקשרים המשפחתיים במעגלים הרחוקים יותר, הם היקרים ביותר לליבו של אדם, וכאשר במסגרות אלו מתגלעים בעיות וסכסוכים שלא מצליחים להיפתר בכוחות עצמאיים, המצוקה יכולה להיות רבה מאוד. אין זה סוד שסכסוכים בענייני גירושין, בין יורשים וכדומה, עלולים להוביל לפציעה עמוקה שקשה להתאושש ממנה, ואכן, כאשר אנשים מגיעים אל עורך הדין לענייני משפחה הם מצויים לא פעם בסערת רגשות.

על כן, מעורך הדין שבחר לעסוק בתחום זה נדרשת רגישות ויכולות בינאישיות גבוהות. מצד אחד, עליו לדעת להסתכל על מצב העניינים שמתאר הלקוח בצורה אובייקטיבית, מקצועית ומקיפה, על מנת שיוכל להוות משענת משפטית המספקת בהירות, ביטחון והבנה. הסתכלות כזו גם תאפשר להמליץ על צעדים ועל דרך שתוביל לתוצאות מיטביות עבור הלקוח, להבדיל מפעולות חפוזות שעלולות להוביל דווקא לפגיעה בטווח הקצר או הארוך.

בתוך כך, על עורך הדין להכיר היטב את המצב ולהבין מי הן הנפשות המעורבות, מאחר שלא פעם בסכסוכים משפחתיים מעורבים גם ילדים או קשרים אחרים שנבנו לאורך שנים. על עורך הדין להכיר את התמונה ולבחון כפי יכולתו את האפשרות לפתרונות שיסבו נזק מינימאלי למעורבים, דבר שבסופו של יום ייטיב גם עם לקוחו. כך למשל, ככל שהדבר אפשרי ימליץ עורך הדין על ביצוע הליכי גישור באמצעותו, במטרה להגיע להסכמות בדרך של שיחה והקשבה, להבדיל מביצוע פעולות חד צדדיות מול ערכאות שיפוטיות שונות.

מן הצד השני, במידה והדבר אינו מתאפשר, על עורך הדין גם לדעת מתי להסיר את הכפפות ולפעול בצורה נחרצת למען לקוחו, בין אם המטרה היא לקדם את האינטרסים שלו, בין אם לשמור על הילדים וכדומה. אכן, עורך דין לענייני משפחה חייב להיות בקיא בכלל החוקים, ההסכמים, התקנות, ההליכים, הפסיקות והתקדימים בתחומים השונים של עיסוקו, לדעת לאן נושבות הרוחות בבתי המשפט, וכל זאת על מנת שיוכל לבנות את קו ההתנהלות המתאים והיעיל ביותר עבור הלקוח, עם הסיכויים המרביים להשגת התוצאות המיטיבות עמו.

כיצד לבחור עורך דין לענייני משפחה כפי שניתן להבין, עולם דיני המשפחה עומד בפני עצמו ומצריך כישורים גבוהים וייחודיים מעורך הדין. על כן, כאשר בוחרים את בעל המקצוע, ראשית יש לשים את הדגש על מי שדיני משפחה הם תחום מומחיותו. מטבע הדברים, מומחיות בתחום הספציפי של דיני משפחה מתבטאת בידע מעמיק יותר, בניסיון רב יותר שנצבר, בהיכרות עם המערכת ועם פתרונות יצירתיים, ועוד. שנית, יש לוודא שאכן מדובר בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום הספציפי המבוקש, בין אם מדובר בתביעות בענייני מזונות, התנגדויות לצוואות וירושות, עריכה של הסכמי ממון וכן הלאה. לאחר מכן, חשוב מאוד להתרשם מאישיותו של עורך הדין ומהכימיה שיש לכם איתו, במיוחד אם מדובר בעניינים רגישים וממושכים, שכן עורך הדין אמור להוות משענת משפטית בתקופה הקרובה ולא פעם ייחשף להיבטים אינטימיים ולאו דווקא נעימים מחייכם. עוד חשוב לברר על רמת הזמינות של עורך הדין וכיצד יטפלו בכם: כיצד ניתן ליצור קשר, עם מי במשרד יוצרים קשר והאם עורך הדין שעימו אתם נפגשים הוא גם מי שינהל את התיק. בנוסף, כדאי לבדוק מהי הגישה הכללית בה דוגל המשרד והאם היא מתאימה לכם. לדוגמא, האם מדובר במשרד המציג גישה לוחמנית שאינה בוחלת ואף מקדמת צעדים אגרסיביים במטרה להשיג "כמה שיותר", או שמא מדובר במשרד הדוגל יותר בקו מתון וסבלני החותר להסכמות משותפות. לקבלת ייעוץ וליווי מטעם עורכי דין דיני משפחה וירושה, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפון 0544-357679

כיצד לבחור עורך דין לענייני משפחה

כפי שניתן להבין, עולם דיני המשפחה עומד בפני עצמו ומצריך כישורים גבוהים וייחודיים מעורך הדין. על כן, כאשר בוחרים את בעל המקצוע, ראשית יש לשים את הדגש על מי שדיני משפחה הם תחום מומחיותו. מטבע הדברים, מומחיות בתחום הספציפי של דיני משפחה מתבטאת בידע מעמיק יותר, בניסיון רב יותר שנצבר, בהיכרות עם המערכת ועם פתרונות יצירתיים, ועוד.

שנית, יש לוודא שאכן מדובר בעורך דין בעל ניסיון רב בתחום הספציפי המבוקש, בין אם מדובר בתביעות בענייני מזונות ילדים ו/או מזונות אישה, התנגדויות לצוואות וירושות, עריכה של הסכמי ממון וכן הלאה. לאחר מכן, חשוב מאוד להתרשם מאישיותו של עורך הדין ומהכימיה שיש לכם איתו, במיוחד אם מדובר בעניינים רגישים וממושכים, שכן עורך הדין אמור להוות משענת משפטית בתקופה הקרובה ולא פעם ייחשף להיבטים אינטימיים ולאו דווקא נעימים מחייכם. עוד חשוב לברר על רמת הזמינות של עורך הדין וכיצד יטפלו בכם: כיצד ניתן ליצור קשר, עם מי במשרד יוצרים קשר והאם עורך הדין שעימו אתם נפגשים הוא גם מי שינהל את התיק.

בנוסף, כדאי לבדוק מהי הגישה הכללית בה דוגל המשרד והאם היא מתאימה לכם. לדוגמא, האם מדובר במשרד המציג גישה לוחמנית שאינה בוחלת ואף מקדמת צעדים אגרסיביים במטרה להשיג "כמה שיותר", או שמא מדובר במשרד הדוגל יותר בקו מתון וסבלני החותר להסכמות משותפות.

בכל שאלה והתייעצות עם משרד עורכי דין דן לימור הנכם מוזמנים ליצור קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

ייעוץ משפטי בדיני הצוואות והירושה
תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות