איך יורשים יכולים להגיב להתנגדות לצוואה?

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

לאחר שהוגשה התנגדות לצוואה בין אם בעת בקשה לצו ירושה ובין אם בעת בקשה לצו קיום צוואה, כמעט באופן אוטומטי יעבור התהליך מן הרשם לענייני ירושה שאליו הוגשו הבקשות וההתנגדויות, אל עבר בית המשפט לענייני משפחה.

בית המשפט לענייני משפחה הוא הסכות המקומית שדנה בבקשה והתנגדות לה, וכך עוברים הדברים אל עבר הערכאות המשפטיות.

ראשית כל, נאמר כי במקרה התהליך עובר אל הערכאות המשפטיות, הרי שמכורח המציאות שגם המועד שבו הצוואה או הירושה אכן יתממשו, הולך ומתרחק. זאת לאור העובדה שעתה עלינו להידרש להליך בו כל אחד מן הצדדים יעלה את טענותיו.

במאמר המדובר, נבקש להתייחס לאופן שבו היורשים אשר אינם מתנגדים לצוואה, יוכלו להקים את קולם ולהגיב אל עבר הקולות המבקשים להתנגד אל הירושה / הצוואה.

איך יורשים יכולים להגיב להתנגדות לצוואה

תגובת היורשים אל ההתנגדות

היורשים או הזוכים מכוח הצוואה שהגישו את הבקשה לצו קיום צוואה או לצו ירושה, יידרשו להגיב לאותה התנגדות שהוגשה מטעמו של הצד השני.

על המגיבים להתנגדות לצוואה להתייחס אל הטענות שהעלה הצד שכנגד, וכבר בתגובה הראשונית לנסות ככל הניתן להדוף כל אחת ואחת מן הטענות האמורות מן הצד שהגיש את ההתנגדות.

בעת שלקוחות מתייעצים עם משרדנו, אנו עורכים בדיקות מקיפות ומתווים את האסטרטגיה הנכונה ביותר שתשכנע את בית המשפט לענייני משפחה לדחות את ההתנגדות מכל וכול, וכן להעניק תוקף לאותה צוואה במסגרת צו קיום הצוואה או לחילופין צו הירושה.

זכרו כי נטל ההוכחה הוא על המתנגדים לצוואה

חשוב לציין כי בהתאם לאמרה 'המוציא מחברו עליו הראייה', כך נטל ההוכחה במקרה של הגשת התנגדות לצוואה היא על המגישים את ההתנגדות.

על האדם או הגורמים המגישים התנגדות לצוואה או לירושה, להוכיח את טענותיהם אל מול בית המשפט. כמשרד המייצג גם מתנגדים לצוואה, אנו יכולים להעיד כי מדובר לעתים באתגר מורכב וכי יש לגבש טענות מוצקות וברורות (אם כי גם אדם המתנגד ללא כל טענה מבוססת, יכול להגיש התנגדות).

על המתנגדים לצוואה להוכיח היבטים דוגמת חוסר כשירותו של המצווה או מעורבותו של אחד מן היורשים או מקורבים ליורשים בעריכת הצוואה (ראו השפעה בלתי הוגנת).

רק אם הצליחו מגישי ההתנגדות לצוואה, לעמוד בנטל ההוכחה; אזי יעבור הנטל אל הצד השני, קרי אלינו, ואנו נצטרך לנסות ולהדוף את הטענות.

מועד הגשת ההתנגדות לצוואה

היבט שנוכל להדגיש אל מול בית המשפט לענייני משפחה הוא המועד שבו החליטו המתנגדים לצוואה להגיש את התנגדותם.

את ההתנגדות חשוב להגיש בעת הזמן שבו נבחנת הבקשה לצו קיום צוואה / צו ירושה. אם איחרו המתנגדים להגיש את התנגדותם, והגישו את ההתנגדות רק לאחר שצו קיום הצוואה / צו הירושה ישנו, הרי שעליהם להסביר מדוע איחרו את המועד.

זהו גם היבט שנבקש לבחון אנו, כיורשים המגיבים אל טענות המתנגדים.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא, אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם משרדנו טלפונית, לכתוב לנו בוואטסאפ או להשאיר פניה באתר.

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות