דן לימור – משרד עו"ד גירושין

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

מדוע מומלץ להיוועץ בעו"ד גירושין?

כי עולם הגירושין הינו רגיש ומורכב. מלבד מורכבותו של ההליך מבחינה משפטית ואף מבחינה הלכתית, שכן מוסד הגירושין נדון בהתאם לערכאה הדתית שבני-הזוג המתגרשים נמנים על דתה, מוסד הגירושין מורכב קודם כל מבחינה אמוציונאלית. למעשה על הכף עומדים חייהם הפרטיים והאישיים של שני בני-הזוג הנשואים במקרה אחד והורי ילדיהם המשותפים במקרה אחר, המבקשים לסיים את מערכת היחסים הזוגית ובסופו של יום לפרק את התא המשפחתי הקיים.

האם חייבים עו"ד לצורך הליכי גירושין?

מלבד מומחיותו של עורך הדין בתחום הגירושין, הידע והניסיון שלו לפעול ולנתב את ההליך לטובתכם, קיים צורך ברור להפריד ולנתק בין הרגשות אשר מציפים אתכם לבין התנהלות איש מקצוע שינהל עבורכם בקור רוח את התביעות בבית המשפט ו/או את המשא ומתן וההידברות עם הצד השני. אין זו חובה, אך מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד גירושין.

ממה מורכבים הגירושין?

כאשר בני-זוג נשואים מבקשים להתגרש, לא מדובר רק במתן גט וגמרנו. בדרך כלל, יש עוד הרבה עניינים הכרוכים בעניין הגירושין, ובכלל זה נושא הרכוש המשותף, פירוק שיתוף במקרקעין – בדירת המגורים, פדיון הכתובה, מזונות אישה, משמורת הילדים, מזונותיהם וכיוצ"ב.  על כן, חשוב להיוועץ בעו"ד גירושין בטרם תיעשה כל פעולה הטומנת בחובה משמעויות שעשויות להשפיע על שאר הרכיבים. גם אם נדמה לכם שהצעד שלכם נוגע רק בעניין גירושין כדאי להמתין ולא לעשות צעד מיותר שעליו אתם עלולים להצטער במועד יותר מאוחר.

היכן מתקיימים ההליכים המשפטיים?

כפי שאתם כבר וודאי יודעים, הליכי גירושין הם הליכים מורכבים. נדבך נוסף טמון בעובדה שבישראל קיימות שתי ערכאות משפטיות אשר בהן מתנהלים ההליכים.

בעוד שעניין הגירושין עצמם ומתן הגט יידון אך ורק בבית הדין הרבני, שאר העניינים הנלווים (רכוש משותף, פירוק שיתוף במקרקעין, משמורת ילדים, מזונותיהם וכיוצ"ב) יידונו בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה והשאלה  היכן יתבררו ההליכים הינה בעלת חשיבות רבה. לכן מומלץ בטרם מחליטים לפנות לאיזו מן הערכאות ולפני ביצוע פעולה להיוועץ בעו"ד משפחה.

האם כדאי להיוועץ בחבר שהתגרש או בכל אדם אחר?

כיום הגירושין נפוצים יותר מבעבר ורובנו מכירים קרוב או מכר שהתגרש או שנמצא בהליכי גירושין ונדמה שכולם כבר יודעים מה לעשות ומוכנים לתת לכם עצות. בחינם. אך דווקא במקרים אלו, יש להישמר ולהיזהר מלשמוע בעצת מכר או חבר. כלל ידוע הוא, כי כל מקרה נדון לגופו.

שונים חייו של זוג אחד מחייו של זוג אחר. די בשינוי קל בנסיבות כדי שיתקבלו תוצאות אחרות ואפילו הפוכות. לכן, אין מניעה מלשמוע ולהקשיב, אך את האופן בו תפעלו כדאי שתסכמו עם עו"ד גירושין שילווה אתכם וינחה אתכם לאורך  כל ההליך.

האם כדאי להגיש תביעה לערכאות המשפטיות או לנסות ולדבר עם הצד השני?

משרדנו מעודד הידברות עם הצד השני ואף בניהול משא ומתן מולו, אך כפי שכבר צוין, כל מקרה לגופו. קיימים מקרים שרק לאחר שעל שולחן הנתבע מונחת התביעה הוא מוכן לדבר ולעיתים ניתן להשיג הישגים מוקדם יותר.

לעיתים קיימים צד "חלש" שהצד "החזק" לא ייעתר לפניותיו כל כך מהר ולעיתים קיים אינטרס משותף של הצדדים להימנע מלפתוח בהליכים. לכן, רק לאחר התייעצות עם עו"ד גירושין, יהיה ניתן להחליט על הדרך הנכונה וכיצד יש לפעול.

למדריך בנושא תביעת גירושין

תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
מאמרים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות