כשרים לרשת / פסולים לרשת

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

בהתאם לחוק הירושה, כשרים לרשת הינם כל בני-האדם הנמצאים בחיים בעת מות המוריש וכן כל מי שנולד תוך 300 יום ממות המוריש. חשוב לציין, כי על מסגרת הזמן בת 300 יום ניתן להתגבר רק באמצעות צוואה ובלבד שתכיל הוראות מיוחדות – המעניקות שליטה מוגברת ביד המצווה לאחר פטירתו. כך למשל, באמצעות שימוש מושכל בהוראות חוק הירושה ובציווי ליורש אחר יורש ניתן להתגבר על הקושי הקיים ולצוות בצוואה  אף לוולד אשר נולד לאחר שחלף פרק הזמן בן ה-300 יום.

לא רק בני-אדם כשרים לרשת, אלא גם תאגידים. בהתאם לחוק הירושה, תאגיד קיים הכשר לזכות בנכסים או תאגיד אשר נעשה כזה תוך שנה מיום שניתן צו קיום צוואה הינו כשר לרשת.

לצד הכשרים לרשת, מגדיר חוק הירושה את אלו אשר פסולים לרשת את המוריש. בהתאם לחוק הירושה, מי שהורשע על שגרם במתכוון למותו של המוריש או ניסה לגרום למותו או מי שהורשע על שהעלים או שהשמיד את צוואתו האחרונה של המוריש, זייף אותה או שתבע על פי הצוואה המזויפת – יהיה פסול לרשת את המוריש.

יחד עם זאת, מוסיף חוק הירושה וקובע, כי בנסיבות בהן הורשע אדם בניסיון לגרום למותו של המוריש ובשל כך פסול מלרשת, אולם המוריש מחל לו על כך, בכתב או על ידי עשיית צוואה, חוזר אותו אדם ונעשה כשר לרשת את המוריש.

לייעוץ עם עורך דין ירושה מטעם המשרד, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.

ייעוץ משפטי בדיני הצוואות והירושה
תוכן עניינים
שתפו מאמר זה
משרד עורכי דין דן לימור
עורך דין דן לימור
אני כאן כדי להקשיב לכם ולערוך יחד אתכם צוואה המבטיחה את רצונכם
בכל שאלה בנושא צוואות וירושות אני מזמין אתכם/ן ליצור איתי קשר:
תחומי שירות

נגישות