קבלת תביעה להתיר שימוש בריטלין לקטין

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

אישה פנתה למשרדי על מנת שאייצג אותה כנגד בעלה לשעבר ובנוגע לאפשרות שימוש בתרופת ריטלין לבנם הקטין.

מדובר בזוג שהתגרש לפני שנים אחדות וזאת לאחר שהסדירו ביניהם את כל העניינים הכרוכים בגירושין, בכלל זה לקיחת ההחלטות המשותפות הנוגעות לבנם ובפנייה לבית המשפט בכל מחלוקת שתתגלע ביניהם בעניינו. והנה הגיע העת שאם הקטין נזקקה לשירותיו של עו"ד משפחה המתמחה בענייני אפוטרופסות וקטינים.

האם שפנתה אלי נכנסה למשרדי והביעה בפניי את התסכול נוכח חוסר שיתוף הפעולה של האב וחוסר היענותו לפניותיה אליו ביחס לאפשרות של התחלת השימוש של בנם בריטלין הסובל מבעיית קשב וריכוז. בית המשפט נעתר לתביעתנו.

בית המשפט השתכנע נוכח הצגת הדברים בתביעה ובדיון שהתקיים בפניו, התרשם מחוות דעת שניתנו בעניינו של הקטין בהן המליצו רופאיו על טיפול בילד בריטלין. הוכח בפני בית המשפט באמצעות המסמכים הרפואיים, כי טובתו ורווחתו של הילד מחייבות התחלת טיפול בריטלין כחלופה הטובה ביותר הקיימת, וזאת לאחר שהוכח שחלופה זו הינה האמצעי האחרון בה מבקשת האם לנקוט.

במישור המשפטי הוכח בפני בית המשפט הנכבד שכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים נמסרו במועדם לאב. הוכחו פניותיה החוזרות ונשנות של האם לאב שלמרבה הצער נתקלו כל פעם מחדש בסירובו העיקש. לאור זאת ובהסתמך על חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות עתרנו להורות על שימוש בריטלין שנועד להבטיח מעל הכל את טובתו של הילד וברוח הלכות בתי המשפט ניתן לעשות כן על אף התנגדות האב.

בית המשפט קיבל את התביעה והאם סוף סוף יכולה הייתה להתחיל טיפול לילד באמצעות ריטלין בהתאם להוראות הרופאים.

קבלת תביעה להתיר שימוש בריטלין לקטין
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות