ביטול צו הגנה כנגד הבעל

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

אישה פנתה לבית המשפט וביקשה במעמד צד אחד להרחיק את בעלה מהבית, כלומר שלא יוכל לשוב ולהיכנס לביתם המשותף.

הטענה הלכאורית שבה אחזה האישה הייתה שבעלה תקף אותה באופן פיזי ממש ותיארה שבעלה נתן לה אגרוף שלאחריו הצליחה לחמוק ממנו, להגיש כנגדו תלונה במשטרה ולמהר ולהגיש כנגדו בקשה לצו הגנה. במקרים כאלה אסור להסס ומומלץ להזדרז ולקבל ייעוץ משפטי של עו"ד משפחה הבקיא בענייני צו הגנה/צו הרחקה. הבעל אכן פנה אלי בבהילות לצורך ביטול צו ההגנה.

לדבריו לא היו דברים מעולם והאישה משקרת, כי מעוניינת להשיג הישגים אשר יקנו לה יתרונות משמעותיים בהליכי הגירושין המתנהלים בעניינם במקביל בבית הדין הרבני האזורי בסמוך לעיר מגוריהם. נוכח הדחיפות תיאמתי עם הבעל פגישה בהולה במשרדי בשעת ערב מאוחרת במשרד. נוכח השעה המאוחרת הבעל לא יכול היה ליהנות מהנוף הנשקף ממשרדי, אך הודה לי על הזמינות לקיים איתו פגישה יעילה ומאד חיונית עבורו במהלכה בנינו את יסודות התצהיר מטעמו שהוגש זמן קצר לאחר מכן לתיק בית המשפט.

מעבר לעובדה שתלונה כנגדו מצד אשתו וסילוקו מהבית עלול להכתים את שמו, לפגוע בפועלו ובמעמדו המכובד שהשיג בעמל רב, יש בכך כאמור כדי להעניק לאשתו יתרונות בכל העניינים התלויים ועומדים בעניינם בערכאות המשפטיות. למרות הזמן הקצר שעמד לרשותנו, המלאכה הייתה רבה. הצלחנו למרות סד הזמנים הדחוק להציג בפני בית המשפט את כל הודעותיה של האישה לבעל, בימים שקדמו לצו ההרחקה ואף לאחריו, הצלחנו להציג הודעות ששלחה לצדדים שלישיים ובהם עדות ממשית לרצונה העז של האישה לפגוע במעמדו של הבעלה בכל דרך וצורה והוכחנו בבית משפט ללא צל של ספק את יצר הנקמנות שלה כנגדו, כנראה מתוך תסכול שלה על נישואיהם המתפרקים.

שיאו של הדיון היה בתפר שבין החקירה הנגדית של האישה לבין עדות בתם של הצדדים, אז התברר בין השאר שמכשיר הטלפון נפל בטעות על הרצפה לאחר שבתם ניסתה להזיזו ולא כטענתה השקרית של האישה לפיה הבעל זרק והטיח אותו על הרצפה. 

בסופו של יום, בית המשפט הצר על המצב שאליו נקלעו הצדדים, שיתף בתקווה שהצדדים ישובו לפעול לטובת ילדיהם אך לפחות את מטרתנו השגנו ובית המשפט הורה על ביטול צו ההגנה שניתן תחילה לטובת האישה.

ביטול צו הגנה כנגד הבעל
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות