הבעל שייצגנו קיבל פטור מכל חיוביו לאישה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

בזכות צוואה תביעת האישה לכתובה נדחתה. 

זוג נשוי במשך ארבעים שנה, ילדיהם כבר בגירים ובעלי משפחות משלהם. הבעל הגיע אלי למשרד לאחר שביקש לשכור שירותי עו"ד גירושין המומחה בזכויות ובחובות הנהוגים בבתי הדין הרבניים.

הבעל נכנס אלי למשרד כשהוא נסער. הוא מתחיל ומציף בפני את כל רגשותיו האמביוולנטיים ביחס לאשתו, אהבת חייו. מצד אחד מספר לי בכאב רב על אהבתו וחיי נישואיהם ומצד שני מוסיף שבעקבות ויכוח סוער ביניהם החליט להתגרש. הוא עדיין שיתף בהתלבטות שלו ובדילמת חייו וכלל אינו בטוח בצעד שעשה.

הוא עדכן אותי שאשתו הודיעה לו חגיגית בעקבות שאירע, כי היא עוזבת את הבית ושהוא מוזמן לדירה לקחת את המפתח ולמסור אותו לבעלת הדירה. העובדה השולית יחסית לפיה כרעם ביום בהיר הסירה מעליה כל אחריות ביחס לחוזה השכירות רק תרמה תרומה לתחושת הבגידה שאחזה בו.

לי אמר הבעל שאין לו כל כוונה לעשות דבר ביחס לדירה ושהוא אדיש לכך לחלוטין. או אז, הסברתי לו שגם אם אשתו "הפילה" עליו את התיק להסדיר את העניינים עם בעלת הדירה, כדאי לו לעשות כן ולא להיות נתון לחזית חדשה שתיפתח כנגדו/ם על ידי בעלת הדירה ולהיות נתון כל כולו לגורל הנישואין עם האישה.

על כן, המלצתי לו לפעול מול בעלת הדירה שאיתה. לשמחתי הוא שמע בעצתי, מסר את המפתח לבעלת הדירה והסדיר את סיום החוזה מולה. כך גם לשמחתו. התברר שבין שלל המסמכים אותם אסף מהדירה רגע לפני מסירת החזקה בה, היו מסמכים בעלי משמעות רבה שסייעו בידנו להביא לכדי דחיית תביעתה של האישה לכתובה, לקבלת תביעת הגירושין של הבעל בפטור מלא מכל חיובי הבעל לאשתו.

התברר שהאישה ערכה צוואה שבה ציוותה את כל רכושה למאהב שלה. אנחנו לא הסתפקנו בכך. כעולה מחקירה אודותיה נדהם הבעל לגלות שהיא בעצם ניהלה חיים כפולים משך תקופה ארוכה. הבעל כאב את המציאות החדשה אותה גילה לפתע, אך שמח לדעת שיש לדברים אלו משמעות חיובית מבחינת הליכי הגירושין ברמה משפטית והלכתית.

בית הדין הרבני האזורי קיבל את כל טענותינו, דחה את כל טענותיה של האישה שביקשה לקבל את זכויותיה ופטר את הבעל מכל חיוביו.

הבעל שייצגנו קיבל פטור מכל חיוביו לאישה
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות