החלפת אפוטרופוס ואישור מכירת דירתו של חסוי

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

קרובי משפחתו של אדם שמונה לו אפוטרופוס (בעבר כונה בהגה המשפטית 'חסוי') פנו אלי כדי להתמנות כאפוטורופוסים לענייניו האישיים והכספיים של דוד שלהם (ענייני גוף ורכוש).

במקרה זה לא היה מדובר בצורך למנות אפוטרופוס לאדם שכבר מונה לו אפוטרופוס, אלא להחליף אפוטרופוס קיים שכבר מונה לו במבקשים אותם ייצגתי בבית המשפט. מי שמונתה בעבר לדוד כאפוטרופוס הייתה עמותה לאפוטרופסות שלמעשה שימשה כאפוטרופוס חיצוני על ענייניו.

הם רצו עו"ד משפחה המתמחה בענייני מינוי אפוטרופוס. לאחר פנייתם אליי ביקשו לקוחותיי להיכנס בנעלי האפוטרופוס החיצוני, לקחת את המושכות לידיים שלהם ולדאוג בעצמם לכל דבר ועניין הקשורים בדוד. לאחר שבית המשפט התרשם מאמיתות הבקשה שהגשנו, מאמינות המבקשים הנתמכים בחוות דעת והמלצות הגומרים הרלוונטיים למינוי שלהם, בית המשפט קיבל את התביעה שהגשתי והסמיך את לקוחותיי כאפוטרופוסים משותפים על ענייניו השוטפים של הדוד.

הצלחת התביעה נשענה על העובדות כהווייתן לאחר שהוכחנו את הטיפול המסור שהמבקשים מעניקים לדוד שלהם ורצונם להמשיך לעשות כן באופן פורמאלי כאפוטרופוסים. זאת כשביקשתי להשעין את התביעה על הלכות הפסיקה המעדיפות קרוב/בן משפחה כאפוטרופוס לאדם שנזקק לכך על פני אפוטרופוס חיצוני. אך בכך לא די. לקוחותיי ביקשו למכור דירה שבבעלות הדוד. 

כאן כבר מדובר בפעולה הטעונה את אישור בית המשפט שמתפקידו לוודא, לאחר מתן זכות טיעון לאפוטרופוס הכללי שמתפקידו לפקח, כי נשמרים האינטרסים והזכויות של האדם שמונה לו אפוטרופוס. עליהם להבטיח שלא נגרעת זכות מזכויותיו של האדם שמונה לו אפוטרופוס, יהא רצונו של מי שמונה לו כאפוטרופוס אשר יהא. בענייננו, הצלחתי לשכנע את האפוטרופוס הכללי ולהוכיח בבית המשפט, כי לקוחותיי חותרים על העת לטובת הדוד שלהם וכי בקשתם למכור את הדירה שבבעלותו נועדה לאפשר להם לרכוש לו במקומה דירה חדשה בסמוך למקום המגורים שלהם וזאת על מנת שיקל עליהם את מלאכת הטיפול בו והדאגה לכל ענייניו השוטפים.

לשביעות רצון לקוחותיי, בית המשפט קיבל את הבקשה שהגשתי ונתן אישור פעולה לצורך מכירת הדירה ורכישת דירה חדשה במקומה. הלקוחות מרוצים והדוד היטיב את מצבו ואיכות חייב הודות להם. 

החלפת אפוטרופוס ואישור מכירת דירתו של חסוי
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות