הרחבת זמני שהות והפחתת מזונות

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

פנה אליי אב שחזר לארץ לאחר שהות ממושכת בת מספר שנים בחו"ל. האב שחיפש עו"ד מומחה בענייני גירושין ומזונות הניח בפניי הסכם גירושין שנחתם בינו לבין גרושתו ערב הגירושין ביניהם לפני שנים אחדות ובו נקוב סך מזונות הילדים אותו התחייב לשלם מדי חודש לאם.

הסכם זה אושר על ידי בית המשפט שהעניק להוראותיו תוקף מחייב של פסק הדין. ככלל, קיים קושי לפתוח פסק דין ולחדש את הבירור בסוגיה שבמחלוקת, גם כאשר מדובר במזונות ילדים. הדברים אמורים בבחינת קל וחומר כשמדובר בהסכם בין הצדדים שעמד בבסיס פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט. כלומר נדרשנו לפתוח מחדש הסכם ופסק דין.

מכל מקום, תנאי לפתיחתו המחודשת של ההסכם ופסק הדין הוא שינוי נסיבות מהותי. בענייננו, הצלחנו לשכנע את בית המשפט לענייני משפחה שחל שינוי נסיבות מהותי בעצם מעברו למגורי קבע בישראל, לא כל שכן לאחר שהוא החל להתראות עם ילדיו בפרקי זמן הולכים וגדלים וזאת עד כמעט זמני שהות המתחלקים בינו לבין גרושתו בחלקים שווים.

בהקשר זה אציין, כי במסגרת הרחבת זמני השהות נתקלנו בקשיים שהאם הערימה מעת לעת, אולם בצדק קבע בית המשפט בפסק הדין, כי האם נהגה בחוסר תום לב כאשר ניסתה לאחוז את החבל משני קצותיו, כלומר למנוע מהלקוח הרחבת זמני שהות מצד אחד ולאחר מכן לנסות ולעשות בזה שימוש כנגדו בסוגית המזונות מצד שני.

משוכה נוספת שניצבה בפנינו הייתה טענתה של האם לפיה, שינוי הנסיבות שכן חל בחייו של הלקוח שלי איננו שינוי נסיבות מהותי, מאחר והצדדים צפו את השינוי הזה מראש. כאן הפניתי את בית המשפט לשורה של הלכות משפטיות כמו גם לסעיפים בהסכם הגירושין בין הצדדים, צירפנו ראיות מהפניות שנעשו לאם עוד בטרם הוגשו התביעות בניסיון להימנע מהליכים משפטיים.

כשכל אלו הוצבו בפני האם בחקירתה הנגדית, לא נותר לה, אלא לזגזג בין גרסאותיה השונות. בית המשפט קיבל את עמדתנו בצורה מלאה. בית המשפט קבע שהאם נהגה בחוסר תום לב, קבע שמדובר בשינוי נסיבות מהותי, פתח את ההסכם בין הצדדים, שינה את הוראותיו והפחית את מזונות בצורה ניכרת.

הרחבת זמני שהות והפחתת מזונות
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות