התקבלה התנגדות לצוואה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

בנו של המנוח מנישואיו הראשונים הגיש בקשה לצו קיום צוואה שלפיה הינו הזוכה הבלעדי בעיזבון. מדובר בצוואה בפני עדים שנעשתה ונחתמה בפני עו"ד, כך שעל פניו קיים קושי גדול יותר לתקוף צוואה מעין זו.

אשתו השנייה של המנוח נדרשה לייצוג משפטי בשורה של סוגיות משפטיות מורכבות ובקיאות בדיני ירושה וצוואה, מומחיות בכל הנוגע לנחלות ועזבונות.

בתום פגישת ייעוץ ראשונית האישה שכרה את שירותיי המשפטיים.

האישה הביעה בפניי את זעמה על בנו של המנוח, הסבירה לי שלא יכול להיות שהצוואה שבה הוא אוחז היא אמיתית ושזו בכל מקרה לא משקפת את רצונו של בעלה המנוח שהפך להיות בשנותיו האחרונים כלי בידי בנו שאף נהג כלפיו באלימות.

הלקוחה ביקשה ממני בכל לשון של בקשה לעשות כל מה שניתן כדי שלא יתממש מה שהיא כינתה תרחיש בלהות שלפיו בנו של המנוח יירש אותו בניגוד לעובדות המציאות כהווייתן.

את טענותיה פירטנו בכתב התנגדות לבקשה לצו קיום צוואה. בהצגת מסמכים מסוימים ומאד רלוונטיים שביקשנו וקיבלנו באמצעות צו שיפוטי הצלחנו להוכיח, כי קלושים הסיכויים שהמנוח יכול היה מבחינה קוגניטיבית לחתום על הצוואה במועד עשייתה.

רופא מומחה שמונה על ידי בית המשפט הנכבד נתן את חוות דעתו שאיששה את טענותינו. מעבר לכך, בית המשפט קיבל את עמדתנו לפיה הצוואה עומדת בסתירה מוחלטת לנסיבות החיים הלא פשוטות במרקם היחסים של המנוח ובנו. כך למשל הצלחנו להוכיח שהמנוח היה נתון לאלימות מצד הבן שהיה מערים קשיים על אביו, כך שככל הנראה הצוואה נעשתה בין השאר בשל לחץ והשפעה בלתי הוגנת של הבן על אביו, זאת למרות שהצוואה נעשתה באמצעות עורך דין.

כאמור, בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע, כי דינה של הצוואה שהוגשה לקיום להתבטל וכי עזבון המנוח יחולק בהתאם לחוק הירושה. בסופו של יום הלקוחה שיוצגה על ידי משרדנו ירשה את המנוח וקיבלה מחצית מהזכויות בעיזבון ואילו מחצית העיזבון השנייה התחלקה בחלקים שווים בין כל ילדיו מנישואיו הראשונים.

התקבלה התנגדות לצוואה
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות