התקבלה עמדתנו למינוי אפוטרופוס חיצוני

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

כאשר אדם אינו יכול לנהל את ענייניו בכוחות עצמו ו/או לקבל החלטות בסוגיות שונות, בין השאר בענייני רכוש ובריאות, מתעורר הצורך למנות אדם אחד, גוף או מוסד אשר ייקח על עצמו את האחריות לעשות כן ובעצם להיכנס לנעליו של אותו אדם שאינו מסוגל לעשות כן, בין אם באופן זמני ובין אם באופן קבוע. 

כך ישנם מצבים שאנשים עברו תאונה, אינם בהכרה או סובלים כתוצאה מבעיה זמנית ולימים חוזרים לעצמם. אין זה המצב בקרב מי שלמשל סובל מדמנציה ו/או אצלהיימר שאז נשללת ממנו המסוגלות לנהל את ענייניו לצמיתות. אם וכאשר אותו אדם ערך ייפוי כוח מתמשך, מיופה כוחו ייכנס לנעליו ויהא מוסמך לקבל החלטות במקומו. אחרת, יש צורך לנקוט בהליך משפטי במסגרת בקשה למינוי אפטרופוס.

הגיע אלי אדם חביב ביותר שחיפש עו"ד מומחה לענייני אפוטרופסות ושכר את שירותיי. אותו אדם לא רק שהביע בפניי את דאגתו לאמו שזקוקה כעת לדבריו לאפוטרופוס אשר ינהל את ענייניה, אלא הגדיל לעשות ובגילוי לב יוצא דופן הביע בפני את מעורבותו הרגשית הרבה הקשורה לאמו שפוגעת כך לתחושתו ביכולתו לשמש כאפוטרופוס.

למעשה, האדון שלו עוד מספר אחים שעמם היחסים שלו אינם טובים שאל אותי מה ניתן לעשות במקרה כזה. בדרך כלל אני נאבק בבתי משפט כדי שזה ימנה את מי שאני מייצג כאפוטרופוס, אולם כאן המצב הינו הפוך. הפעם הגשתי בקשה למינוי אפוטרופוס חיצוני.

בפני בית המשפט לענייני משפחה הונחה עמדת האחים המתנגדים שביקשו למנות את אחד מהם כאפוטרופוס על אמם. כן ביקש בית המשפט לדעת מדוע יש התנגדות שמישהו מבין האחים ימונה כאפוטרופוס, זאת ברוח הפסיקה שתמיד תעדיף אפוטורופוס בקרב בני המשפחה. ואולם, באופן סדור פירטנו בפני בית המשפט סיבות מבוררות שעל פיהן התנגד מרשי למינוי אחד מאחיו כאפוטרופוס על האם.

מדובר בטענות כבדות משקל שבית המשפט מצא אותן צודקות ומעבר לכך הצבענו על סתירות מהותיות בין חוות דעת בשבחם של האחים לבין תסקיר עו"ס מנגד. בסופו של דבר, בקשת הלקוח התקבלה ולאם מונה אפוטרופוס חיצוני.

דן לימור – עו"ד דיני משפחה

התקבלה עמדתנו למינוי אפוטרופוס חיצוני
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות