חיוב בעל בכתובה

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

רבות כתבתי על כתובה, חשיבותה ומשמעותה ועדיין חשוב לזכור שכל מקרה נבחן לגופו. אין נסיבות של מקרה אחד דומה לאחר. כך למשל במקרה בו היה זה הבעל שהגיש תביעת גירושין, הלקוחה שלי חיפשה אחר עו"ד גירושין על מנת 'להפוך את הקערה על פיה' ועמדה על כך שהבעל "יישלם" על כך, וכך היה בסופו של יום!

עמדנו על כך שכל אותן טענות הבעל לגירושין לא הוכחו על ידו ושאין בהן ממש ומנגד התעקשנו לפדות את הכתובה. בית הדין הרבני האזורי קיבל את מבוקשנו והשית על הבעל את תשלום הכתובה לפני מועד סידור הגט ובעצם כתנאי לגירושין.

האישה קיבלה את מבוקשה ויצאה מרוצה | אין מקרה זה דומה לאחר, שבו דווקא האישה שביקשה לשכור את שירותי משרדי הייתה זו שרצתה להתגרש מבעלה ורצתה שאני אעזור לה לא להפסיד את זכויותיה. במקרה זה כברהיה מדובר בזוג צעיר שעדיין לא מלאו לנישואים שלה שנה וחצי.

זוג ממש טרי. במשך הזמן זו גם הייתה אחת מטענותיו של הבעל שדרש מבית הדין לדחות את תביעת הכתובה שהגשתי בשמה. עוד טען הבעל, שהאישה הייתה זו שעזבה את הבית. כן טען הבעל שמעת לעת האישה הייתה זו שעזבה את הדירה המשותפת למשך ימים אחדים, שאת גופה מקשטים קעקועים ובכך עברה על איסור הלכתי ושהייתה מדברת אליו לא יפה.

לאחר שמשא ומתן בין הצדדים לא צלח ודווקא הבעל היה זה שהקשיח את עמדותיו, בית הדין הרבני האזורי קיבל את התביעה שנים אל תוך ההליך המשפטי שארך זמן רב יותר ממשך נישואי הצדדים. שכנענו את בית הדין, שמה שעמד בבסיסי הקרע בין הצדדים היה יחסו המביש של הבעל לאשתו.

הצגנו כראיות תמונות של הצדדים מבילויים משותפים וסופי שבוע עם חברים, הכל כדי להפריך את טענת הבעל להיעדר יחסי אישות בין הצדדים, כך גם תכתובות בין הצדדים וגם העדים שהגיעו להעיד בבית הדין לא סייעו בידו של הבעל. נהפוך הוא. האישה שסבלה מהתנהגות בעלה בנישואים יצאה מרוצה בתום הליכים משפטיים ארוכים.

חיוב בעל בכתובה
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות