על אחים מסוכסכים והסכם בין יורשים

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

מכירים את זה ששני צדדים רבים, לא מסוגלים לשמוע האחד את השני וגם כאשר הם כבר מנסים לשוחח בולטים חוסר סבלנות וחוסר קשב להבין לחלוטין את עמדת הצד השני?

קחו למשל מקרה בו קחו למשל מקרה בו היו בבעלות האב המנוח דירות וכספים וכעת שני ילדיו, שכבר שנים היחסים ביניהם עכורים, לא מסוגלים להגיע להסכמות, רק מאחר והם לא מקיימים תקשורת בסיסית.

אח אחד שבבעלותו כבר כמה דירות מעוניין למכור את הדירות שהוא עתיד לרשת. הדירות לא מעניינות אותו, מבחינתו רק הכסף מעניין. לעומתו, האח השני מעוניין בדירה נעימה לגור בה ואין כמו דירת אביו המנוח שבה העביר את כל הילדות שלו שאותה זוכר לטובה.

רגע לפני שהעניינים בין שני האחים התדרדרו עד לנקודת האל חזור ולתביעות הדדיות בבית משפט, פנה אלי אחד האחים שתר אחר עו"ד לענייני ירושה ושכר את שירותיי. הצלחתי בשמו להוביל לקיום שיח אמיתי בין שני האחים, שלראשונה מזה שנים שוחחו ביניהם כמו "שני גברים", ובשעה טובה הצלחנו לגבש הסכם בין יורשים.

האב לא הותיר אחריו צוואה, כך שעל פי החוק היו אמורים שני האחים להתחלק שווה בשווה בכל הרכוש שהותיר אביהם המנוח, כולל בעלות משותפת בדירות שהשאיר להם בירושה. הצלחנו להגיע לכדי הסכמה אשר מיטיבה עם כל אחד מהאחים.

לא רק שאח אחד זכה לקבל את הדירה שעליה חלם בעוד אחיו קיבל את מה שבאמת מעניין אותו וזה הכסף, אלא שנחסך ממנו למכור דירה שאותה הוא לא צריך באופן בו היה עליו גם לשלם מס.

האחים יצאו מרוצים, כל אחד מהם שמר על האינטרס שלו, מימש את רצונו ואף היה ניצוץ של חידוש היחסים ביניהם.

עו"ד ירושה דן לימור

על אחים מסוכסכים והסכם בין יורשים
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות