מניעת פירוק שיתוף והצלת חיי נישואין

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

הגיע אלי אדם חביב ויקר שכרעם ביום בהיר ניחתה עליו בקשה לצו הרחקה מהבית שהגישה כנגדו אשתו לה הוא נשוי כ-30 שנה ובסמוך לה הגישה כנגדו תביעה לפירוק שיתוף בדירת המגורים.

הוא חיפש משרד עו"ד גירושין המתמחה גם בסוגיות של צו הגנה ופירוק שיתוף בדירה. השבתי לו בחיוב. האיש הבהיר בפני, כי כשם שהוא הופתע מעצם קיומם של ההליכים המשפטיים שנפתחו כנגדו כך הוא נדהם לא פחות מהטענות הקשות שייחסה לו האישה.

ככלל, בהתאם לחוק המקרקעין מוקנית לכל בעל זכות בדירת מגורים משותפת ו/או לכל שותף במקרקעין הזכות לעתור לפירוק שיתוף ולמכירת הדירה המשותפת בכל עת. אין בבית המשפט נפקות להיותם של הצדדים בני זוג ואף נשואים בבואו לברר את התביעה לפירוק שיתוף בדירת המגורים המשותפת.

הבעל בעיקר הביע בפניי את חששו לגורל מערכת היחסים ארוכת השנים בינו לבין אשתו. אמנם פחות עניין אותו העיסוק בדירת המגורים, אולם כאן הסברתי לו שלדירת המגורים חשיבות רבה לגבי עתיד נישואיהם. פירוק השיתוף בדירה ומכירתה עלולים להכריע את גורל המשפחה. כעת, כשעוד ניתן להציל את הדירה צריך לפעול במהירות כדי לסייע לבעל להציל את הנישואין.

במקביל לבקשה לצו הגנה באמצעותו הרחיקה האישה את בעלה למשך חודש ימים מדירתם המשותפת היא עתרה כנגדו בתביעה לפירוק שיתוף בבית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב. לאחר שהגיע אליי הבעל, מיהרתי להגיש בשמו תביעה לשלום בית לבית הדין הרבני האזורי.

במסגרת בקשה ייחודית לה מוסמך בית הדין, ניתן צו האוסר לעת עתה את מכירת הדירה ולו במטרה להציל חיי הנישואין ולהשכין שלום בית. בד בבד הגישה האישה בקשה נוספת לצו הרחקה. בדיון שהתקיים הפעם, כעת כשהאדון מיוצג על ידי, נתקבלה עמדתו במלואה. בית המשפט דחה את בקשתה לצו הגנה, קבע שלא הוכחה כל אלימות נוספת חדשה. אציין, כי בדיון זה נהגתי באישה בכפפות של משי.

אדגיש: מצד אחד מטרתנו להדוף כליל את הבקשה לצו ההגנה באמצעותו מבקשת האישה להרחיק את בעלה לפרק זמן נוסף מדירת מגוריהם. מצד שני, עלינו לעשות כן בזהירות המרבית שכן בעלה רוצה להשיבה אל חיק זרועותיו. כלומר, נדרשתי לפעול בנחישות אך ברגישות.

בכך למעשה מנענו את המשך הרחקתו של הבעל מהדירה, מנענו מהאישה להמשיך במאמציה למכור את הדירה ובינתיים הניסיון בין הצדדים לשלום בית במסגרת תביעתנו צלח! במקרה זה, הבעל היה שבע רצון, האישה קיבלה את בעלה בחזרה ובעזרה שהענקתי לשלום בית אני עשיתי מצווה.

מניעת פירוק שיתוף והצלת חיי נישואין
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות