ביטול צו קיום צוואה בחלוף שנים

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

המנוחה הותירה דירה בירושה. לבקשת נכדה של המנוחה ניתן צו קיום צוואה על צוואה שהגיש לרשם לענייני ירושה. לפי צוואה זו, הנכד הוא היורש הבלעדי של הסבתא ומשכך בעליה החדש של דירתה.

בחלוף מספר שנים, אחד מילדיה של המנוחה חיפש עו"ד מומחה בענייני ירושות וצוואות שיכול לסייע לו לחלץ את הדירה מידיו של הנכד ופנה למשרדנו לביטול צו קיום הצוואה. לדבריו, מדובר בצוואה מזויפת שאינה משקפת את רצונה האמיתי והאחרון של המנוחה. לדבריו העיזבון צריך היה להתחלק בין כל ילדיה בחלקים שווים בהתאם לחוק הירושה ועמד על כך שדינה של הצוואה להתבטל.

במצב דברים רגיל צריך להזדרז ולהגיש התנגדות לבקשה לצו קיום צוואה והתיק עובר לבירור משפטי בבית המשפט. אבל בענייננו, כבר ניתן צו קיום צוואה והלקוח, כמו שנהוג לומר, איחר את הרכבת. האמנם? פנינו לבית המשפט בבקשה לביטול צו קיום הצוואה. שכנענו את בית המשפט בכך שנסיבות חייו של הלקוח מצדיקות לפתוח את התיק ולדון בו מחדש.

הוכחנו שהלקוח לא ידע ולא יכול היה לפעול בקשר להתנגדות במועד שבו הוגשה הבקשה לצו קיום צוואה ובית המשפט קיבל את עמדתנו ולמעשה החזיר את הגלגל לאחור. במקביל לבקשה לביטול צו קיום צוואה הגשנו בקשה לעיקול זכויותיו של הנכד בדירה ש"שירש" מהסבתא.

בכך גם הבטחנו את מימוש פסק הדין העתידי ולמנוע מצב שבו הנכד מנסה להיפטר מהדירה ולהעבירה לאחר. בכל אופן, בהכרעתו קיבל בית המשפט את הנימוקים המשכנעים שהעלנו בפניו וקבע שצריכה להינתן ללקוח שלנו ההזדמנות לקבל את יומו וכי הנסיבות מצדיקות לעשות כן גם שנים רבות לאחר שכבר ניתן צו קיום צוואה.

צו קיום הצוואה בוטל כפי שביקשנו. ובאשר לאמיתות הצוואה? הדיון בסוגיה זו עדיין תלוי ועומד בבית המשפט…

עו"ד צוואות וירושה דן לימור

ביטול צו קיום צוואה בחלוף שנים
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות