הוצאתו לחופשי של אב חייב במזונות

דן לימור עורך דין משפחה

מאת: עורך דין דן לימור

האב שלו משפחה בחו"ל ואף עובד שם מעת לעת לא יכול היה לצאת מהארץ בעקבות צו עיכוב יציאה מהארץ שהוציאה לו גרושתו בשל חוב מזונות קטינים.

צריך לציין, כי מדובר במקרים קשים וסבוכים בהם קיים קושי אמיתי להתיר את יציאתו מהארץ של אדם החייב בחוב מזונות ילדיו הקטינים. מעבר לעובדה שניתן לפתוח כנגד החייב תיק הוצאה לפועל, שזה בדיוק מה שאם הקטינים עשתה, המדובר בחוב מזונות קטינים, הזוכה לקדימות ביחס לכל חוב אחר.

החשש במקרים כגון זה, הוא שהחייב ייצא את גבולות הארץ ולא ימהר לשוב אליה, אם בכלל, וכך הנושים, במקרה זה הקטינים באמצעות אמם, לא יזכו לקבל את המגיע להם. כאמור, הבעיה מתעוררת כשקיים חוב כספי. הבעיה גדולה הרבה יותר כשמהות החוב היא מזונות.

במצב דברים זה, פעמים רבות עלול הצד המגדל את הילדים למצוא עצמו בפני שוקת שבורה וללא יכולת כלכלית לגדל את ילדיו, אף לאחר שכבר ניתן פסק דין בו חויב הצד השני במזונותיהם. האב ביקש את שירותיו של עו"ד מומחה למזונות והגיע למשרדי במטרה לקבל מענה לצרכיו ולרצונותיו.

לאחר שנדחתה בקשה שהגשתי בשמו בפני כב' רשמת ההוצאה לפועל, מיהרתי להגיש בשמו ערעור לבית המשפט לענייני משפחה והצלחנו להפוך את התוצאה. שכנענו את בית המשפט שלא נשקפת כל סכנה למזונותיהם של הילדים ובית משפט אכן קיבל את הבקשה והמיר את צו עיכוב היציאה מן הארץ בערבויות משמעותיות אחרות, זאת לאחר שנחה דעתו שיש בערבויות אלה כדי להבטיח את תשלום המזונות העתידי.

הלקוח היה שבע רצון ולווה על ידי משרדנו כמעט עד שרוול העלייה למטוס לשם מימוש החלטת בית המשפט וביטול מעשי של צו עיכוב היציאה מהארץ מול משטרת הגבולות שבנתב"ג.

משרד עו"ד גירושין ומשפחה דן לימור

הוצאתו לחופשי של אב חייב במזונות
שתפו מאמר זה
תיקים נוספים
מלאו את הפרטים ואנו נשוב אליכם בהקדם:
שירותי המשרד
אודות משרד עו"ד דן לימור

נגישות